Senaste nytt

Bonusresa Stockhom Guiyang, Kina

hejrobin

Medlem
Då startar resan på Arlanda :)
Killen i incheckningen sa att det var bara någon gång i halvåret han delade ut ett first boarding Card, skämdes nästan lite
 

Attachments

  • 502BA2E3-461D-45B1-9F72-2029EBE4A605.jpeg
    502BA2E3-461D-45B1-9F72-2029EBE4A605.jpeg
    68,2 KB · Visningar: 269

hejrobin

Medlem
Resan gick bra och FCL Frankfurt var otroligt bra! Smällde i mig Pata Negra med Rioja och en fin snitzel.

Råkade ut för problem framme i Guiyang då mitt bagage aldrig kom. Jag kanske får det på söndag när jag ska hem. Någon som vet om jag kan få ersättning för detta när jag har bokat med EB poäng?
 

Dr. Miles

Expert
Resan gick bra och FCL Frankfurt var otroligt bra! Smällde i mig Pata Negra med Rioja och en fin snitzel.

Råkade ut för problem framme i Guiyang då mitt bagage aldrig kom. Jag kanske får det på söndag när jag ska hem. Någon som vet om jag kan få ersättning för detta när jag har bokat med EB poäng?
Hämtade du din väska i Beijing och checkade du den igen?
 

hejrobin

Medlem
Nej, enligt incheckningen på Arlanda skulle jag inte göra det. Jag frågade specifikt om det. Ringde även SAS när det hade hänt och de bekräftade att väskan skulle gå hela vägen. Men det är precis detta som kineserna påstår är anledningen.
 

Dr. Miles

Expert
Nej, enligt incheckningen på Arlanda skulle jag inte göra det. Jag frågade specifikt om det. Ringde även SAS när det hade hänt och de bekräftade att väskan skulle gå hela vägen. Men det är precis detta som kineserna påstår är anledningen.
Det går inte att skicka väskan hela vägen från utanför Kina till Kina när man har byte med inrikesflyg. Det är pga kinesiska tullregler.

De flesta (kanske alla) flygbolagets flygningar till Kina säger de på utrop att man måste hämta väskorna på första flygplatsen (t ex till Beijing) om man har vidareresa inom Kina.
 

hejrobin

Medlem
Ok, men en annan svensk som också reste via Peking tre timmar senare lyckades få väskan. Och jag frågade som sagt vid incheckningen och fick ett tydligt svar. Så här såg mitt kvitto ut, se bild
 

Attachments

  • 9E432A50-8912-46C5-B4E0-348567F2FE48.jpeg
    9E432A50-8912-46C5-B4E0-348567F2FE48.jpeg
    45,4 KB · Visningar: 168

agehall

Medlem
Kvittot säger inte allt. Även i USA kan du få väskan färdigtaggad från Arlanda till din slutdestination men du måste ändå ta ut och förtulla väskan på första flygplatsen.
 
Toppen