Senaste nytt

Bonusresa Stockhom Guiyang, Kina

hejrobin

Medlem
Hej!
Har anmält mig till ett lotteri för att springa ett lopp i Kina i slutet av denna månad. Det är hyfsat goda chanser att få komma med, så vill förbereda en bokning. Får på måndag veta om jag kommer med och då behöver jag boka inom 48 h.

Det är min första bokning av bonusresa så uppskattar den hjälp jag kan få, för att få till en bra upplevelse. :)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Guiyang Kina
  3. När behöver du vara framme? 23 november senast kl 17 lokal tid
  4. När vill/behöver du komma hem? Kan åka hemåt 27 november.
  5. Hur länge vill du vara borta? Så kort som möjligt, men att stanna en extra natt på hemvägen i häftig stad är möjligt.
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Bästa tänkbara med den budget som finns och den korta tid till avresa.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Så att mina poäng kan användas på ett bra sätt.
  9. Vad är din budget? (per person) 113 000 EuroBonus + 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Möjlighet att komma fram utvilad, hemresan kan innehålla mer skumpa
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig någon extra dag på hemvägen på häftigt ställe när jag ändå ska så långt bort
 

agehall

Medlem
Awards är hopplöst svåra att använda på detta sätt. Jag skulle rekommendera att du omedelbar läser tråden om hur man söker awards med United.com och sedan sätter igång och letar platser till kina i stort.

Troligen kommer din bästa chans vara att hitta Lufthansa First, men de släpps bara 14 dagar före avgång.
 

ekf

Medlem
Gör sökningen på Uniteds sida som agehall rekommenderade. Du ska titta efter tillgänglighet i "Business Saver"-kategorin, poängsumman och avgifterna stämmer inte för bokningar med Eurobonuspoäng.
Jag slösökte lite och fann lite alternativ (dock 3h ekonomihopp sist) på utresa 21/11, 13h med Air China är klar snabbast, annars fanns alternativ med SAS på det långa benet, men då med en restid på dryga 20h (varav 7h layover i Peking ojmr).
Hem fanns det resa den 28/11 med ca 20h med SAS på långa benet...
Lycka till i letandet!
 

hejrobin

Medlem
Tack för tipsen! Nu fick jag en plats i loppet, så resan ser ut att bli av. Hur gör jag när jag väl ska boka, görs det på Uniteds hemsida eller ska jag ringa Tallin?

Siktar på dessa resor, och då välja Business. Tror ni mina 113 000 EB-poäng + 2-4-1 räcker för det? (måste komma fram senast med planet som landar kl 18.15 på torsdagen 23/11)

UTRESA ons 22/11:
upload_2017-11-7_16-8-20.png


HEMRESA må 27/11
upload_2017-11-7_16-12-14.png
 
Tack för tipsen! Nu fick jag en plats i loppet, så resan ser ut att bli av. Hur gör jag när jag väl ska boka, görs det på Uniteds hemsida eller ska jag ringa Tallin?

Siktar på dessa resor, och då välja Business. Tror ni mina 113 000 EB-poäng + 2-4-1 räcker för det? (måste komma fram senast med planet som landar kl 18.15 på torsdagen 23/11)

UTRESA ons 22/11:
Visa bifogad bild 68866

HEMRESA må 27/11
Visa bifogad bild 68867
Har du poäng hos United så kan du boka direkt på deras hemsida.
Om du ska boka hos SAS och använda din voucher så ringer du det nummer som det står på vouchern att du ska använda. 018 någonting.
Hur mycket resan kostar kan du se på SAS hemsida Star Alliance award chart - SAS
Om det finns tillgängliga platser så boka nu med en gång. Om du väntar så finns ju risken att någon annan hinner boka någon av flighterna.
 

hejrobin

Medlem
Tack igen för tipsen!
Har idag lyckats boka resan, fick tag på Lufthansa First på utresan vilket ska bli skoj.
Hemresan är än så länge Business med Air China men kanske kan få tag i andra biljetter på måndag.

Tar tacksamt emot lite tips hur man beter sig för att inte missa något i, då jag aldrig rest på detta sätt förut. Vilka lounger bör jag besöka etc...Har läst flera reseberättelser här och vet att man kan få tag i en anka någonstans. :)

upload_2017-11-8_17-56-22.png
 

Abbs

Medlem
Tack igen för tipsen!
Har idag lyckats boka resan, fick tag på Lufthansa First på utresan vilket ska bli skoj.
Hemresan är än så länge Business med Air China men kanske kan få tag i andra biljetter på måndag.

Tar tacksamt emot lite tips hur man beter sig för att inte missa något i, då jag aldrig rest på detta sätt förut. Vilka lounger bör jag besöka etc...Har läst flera reseberättelser här och vet att man kan få tag i en anka någonstans. :)

Visa bifogad bild 68885
På hemresa skall du boka ANA eller Asiana First NU.
Finns tillgänglighet med Asiana First ICN-FRA.
 
Toppen