Senaste nytt

Bokningsklasser på Ethiopian Airlines hemsida

Samosaguas

Medlem
Jag ska boka en resa till Entebbe (EBB) från Stockholm (ARN) med Ethiopian, men lyckas inte hitta vilken bokningsklass det blir på bokningen via Ethiopians hemsida. Vill gärna undvika att det blir de klasser som endast ger 25% till Eurobonus (H, U och Q).

Finns det något sätt att se vilken bokningsklass man får innan bokning via hemsidan? Går det att välja att boka en specifik bokningsklass?

Jag ska kreditera till Eurobonus och enligt SAS hemsida är intjäningen från Ethiopian enligt följande:

Business
Classes C, D, J (200%)

Economy
Y, G, S, B (100%)

Economy Low
M, K, L, V (50%)
H, U, Q (25%)
 

Dr. Miles

Expert
Jag ska boka en resa till Entebbe (EBB) från Stockholm (ARN) med Ethiopian, men lyckas inte hitta vilken bokningsklass det blir på bokningen via Ethiopians hemsida. Vill gärna undvika att det blir de klasser som endast ger 25% till Eurobonus (H, U och Q).

Finns det något sätt att se vilken bokningsklass man får innan bokning via hemsidan? Går det att välja att boka en specifik bokningsklass?

Jag ska kreditera till Eurobonus och enligt SAS hemsida är intjäningen från Ethiopian enligt följande:

Business
Classes C, D, J (200%)

Economy
Y, G, S, B (100%)

Economy Low
M, K, L, V (50%)
H, U, Q (25%)

1, Välj avreseort och destination samt antal resenär.
2, Välj datum.
3, Välj fighter
4, På höger sida kan du se "Trip summary". Under priset kan du hitta "View Fare Rules". Klicka på den.

Screenshot20170912 03 ET.png

5, Fare basis kan vara olika på utresan och på hemresan.
- 1, På utresan står det "QLPRSE" i detta fall. Det betyder att bokningsklass Q på de flighterna.

Screenshot20170912 01 ET.png

- 2, På hemresan står de "TLPRSE" i detta fall. Det betyder att bokningsklass T på de flighterna.

Screenshot20170912 02 ET.png

Screenshot20170912 03 ET.png
 

Samosaguas

Medlem
1, Välj avreseort och destination samt antal resenär.
2, Välj datum.
3, Välj fighter
4, På höger sida kan du se "Trip summary". Under priset kan du hitta "View Fare Rules". Klicka på den.
5, Fare basis kan vara olika på utresan och på hemresan.
- 1, På utresan står det "QLPRSE". Det betyder att bokningsklass Q på de flighterna.
- 2, På hemresan står de "TLPRSE". Det betyder att bokningsklass T på de flighterna.
Stort tack för snabb och pedagogisk hjälp! Uppskattas :)
 

Samosaguas

Medlem
Har hittat en biljett i Business (Cloud 9 Restricted) med följande Fare Basis: P5PRSE

Betyder detta alltså att bokningsklassen är P och att detta inte ger någon intjäning till Eurobonus?
 

Samosaguas

Medlem
Då var biljetten från ARN till EBB bokad. Till slut blev det Economy i klass V på vägen dit och Business i klass P på vägen hem. Tänkte därför höra om det är möjligt att kreditera utresan till Eurobonus och hemresan till Sheba miles?
 

Thornado

Medlem
Då var biljetten från ARN till EBB bokad. Till slut blev det Economy i klass V på vägen dit och Business i klass P på vägen hem. Tänkte därför höra om det är möjligt att kreditera utresan till Eurobonus och hemresan till Sheba miles?

Det borde gå, men jag tror helt klart att det är bäst att inte ha något FFP-nummer inlagt i bokningen till början och sen retroregistrera utresan till Eurobonus när du kommer hem (om du nu inte blir tvungen att lägga in ditt EB-nummer för tillgång till lounge etc). På hemresan så kan du ju lägga in ditt Sheba miles-nummer vid incheckningen.

OT: Får man åka till EBB även om man är EBG eller EBD? :)
 
Toppen