Senaste nytt

Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus?

JacobGBG

Medlem
Är det bara med ANA/KVS som ni ser Business Class tillgänglighet på 388? I Expertflyer kan jag inte se någonsom helst tillgänglihet på denna flygplanstyp för SQ på någon av de kortare intra-asien rutterna.
 

Dr. Miles

Expert
Är det bara med ANA/KVS som ni ser Business Class tillgänglighet på 388? I Expertflyer kan jag inte se någonsom helst tillgänglihet på denna flygplanstyp för SQ på någon av de kortare intra-asien rutterna.
Jag har kollat Singapore->Hong Kong med avgång under septembermånad och novembermånad i ANA men jag har inte kunnat hitta en enda Singapore Airlines Airbus A380 eller Boeing 777-300ER flight som hade Business class award.
Jag sökte endast för en plats.

Så här ser tillgängligheten ut på Singapore->Hong Kong den 29 okt 2016.
1 person i Business class.

Med ExpertFlyer:

Screenshot20160901 01 SQ.png


Med Singapore Airlines KrisFlyer:

Screenshot20160901 02 SQ.png



Med ExperFlyer kan du inte se någon ledig plats i Business class på SQ866 (avgång från Singapore 13:20), men det finns Saver award hos Singapore Airlines KrisFlyer.


OBS: Tillgänglig plats i Saver award hos Singapore Airlines KrisFlyer garanterar inte att det går att boka med andra bonusprograms poäng.
 
Last edited:

Matore

Medlem
Du får glömma att boka First class award på Singapore Airlines flight med Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med EuroBonus poäng. Det går bara inte...
Om vi vänder på det: vilka flygplanstyper/routes har de med F som man verkligen KAN boka med EB-poäng? Förutom Singapore-Jakarta.
 

palmen

Moderator
Om vi vänder på det: vilka flygplanstyper/routes har de med F som man verkligen KAN boka med EB-poäng? Förutom Singapore-Jakarta.
Manilla, Brunei, Jakarta. Mer än så är det inte, har dock aldrig sett tillgänglighet till Manilla.
De flyger även detta plan till Pekung/Shanghai ibland men där har jag aldrig sett platser heller.
 

Dr. Miles

Expert
Detta garanterar inte att det går att boka med SAS EuroBonus poäng, men jag kunde hitta Business class awardtillgänglighet på Singapore Airlines Boeing 777-300ER (77W) på ANA webbsida.
Dessutom på Singapore-Tokyo Haneda.


Screenshot20170527 03 SQ.png



Det går också hitta Business class award på Singapore Airlines Airbus A350 på ANA webbsida. Dock på Singapore-Kuala Lumpur v.v.


Screenshot20170527 02 SQ.png


En annan sak.
Det gick inte att hitta tillgänglighet av Singapore Airlines Business class på Singapore-Kuala Lumpur med Copa Airlines ConnectMiles webbsida. Trots att ANA webbsida visade tillgänglighet på det datumet.
 

Matore

Medlem
Detta garanterar inte att det går att boka med SAS EuroBonus poäng, men jag kunde hitta Business class awardtillgänglighet på Singapore Airlines Boeing 777-300ER (77W) på ANA webbsida.
Dessutom på Singapore-Tokyo Haneda.



Det går också hitta Business class award på Singapore Airlines Airbus A350 på ANA webbsida. Dock på Singapore-Kuala Lumpur v.v.


En annan sak.
Det gick inte att hitta tillgänglighet av Singapore Airlines Business class på Singapore-Kuala Lumpur med Copa Airlines ConnectMiles webbsida. Trots att ANA webbsida visade tillgänglighet på det datumet.
Ett snabbt samtal till Tallin ger vid handen att ja - det går att boka med EB-poäng: en stol i Business SIN-NRT 13 sep, och fyra SIN-KUL 8 juli.
 
Toppen