Senaste nytt

Billhop inför värvningsbonus

Status
Stängd för vidare inlägg.

aldrighemma

Medlem
Vet inte om det skrivits här eller i den tidigare tråden om Billhop.
Betalning via Billhop med SAS World MC räknas inte som kontantuttag.
Anledningen till att jag betalade med SAS MC var för att kunna nyttja kampanjen 25p/100kr(21-24/4). Tyvärr för egen del så visade det sig att "betaldatum" är det datum då betalning sker från Mastercard till den som skickat fakturan, betalning drogs från kortet redan samma dag som lade in den hos Billhopo_O
Således inga kampanjpoäng för mig:(.
Ja, Billhop drar alltid pengarna från kortet två bankdagar före det betalningdatum man angivit. Surt om man inte vet...:(
 

Mr Basic

Medlem
Ja, Billhop drar alltid pengarna från kortet två bankdagar före det betalningdatum man angivit. Surt om man inte vet...:(
Rörde sig om en förlust på ca 200 eurobonuspoäng och några tusen kronor i spend på Amex. Tydligen är april den månad under året då jag hade lägst antal räkningar att betala. Men ändå....
 

gneken

Medlem
Rörde sig om en förlust på ca 200 eurobonuspoäng och några tusen kronor i spend på Amex. Tydligen är april den månad under året då jag hade lägst antal räkningar att betala. Men ändå....
Gjorde samma misstag, betalade den 20.e för att få in 24.e... Men de valde att dra den 20.e, blev 600 poäng åt skogen :(
 
Tack och bock!
Vet inte om det skrivits här eller i den tidigare tråden om Billhop.
Betalning via Billhop med SAS World MC räknas inte som kontantuttag.
Anledningen till att jag betalade med SAS MC var för att kunna nyttja kampanjen 25p/100kr(21-24/4). Tyvärr för egen del så visade det sig att "betaldatum" är det datum då betalning sker från Mastercard till den som skickat fakturan, betalning drogs från kortet redan samma dag som lade in den hos Billhopo_O
Således inga kampanjpoäng för mig:(.

Detta vore ju kanon om det stämde. Pratade med chatten på Billhop och där skrev hon följande:
Hej, ja det gör det. SEB ser transaktioner via Billhop som kontantuttag vilket innebär att du har en kontantgräns på vanligtvis 10.000 kr/månaden. Du kan därför inte använda det obegränsat.

Du
Och då utgår heller inte poäng vad jag förstår?

Matilda
Det stämmer. Det fungerar som ett vanligt kontantuttag och om du ej får poäng när du genomför ett sådant gäller samma här.

Men ni som provat har fått poäng med SAS Eurobonus Mastercard?
 

gneken

Medlem
Tack och bock!


Detta vore ju kanon om det stämde. Pratade med chatten på Billhop och där skrev hon följande:
Hej, ja det gör det. SEB ser transaktioner via Billhop som kontantuttag vilket innebär att du har en kontantgräns på vanligtvis 10.000 kr/månaden. Du kan därför inte använda det obegränsat.

Du
Och då utgår heller inte poäng vad jag förstår?

Matilda
Det stämmer. Det fungerar som ett vanligt kontantuttag och om du ej får poäng när du genomför ett sådant gäller samma här.

Men ni som provat har fått poäng med SAS Eurobonus Mastercard?
Jag har fått poäng flera gånger, men jag kanske måste kolla upp det igen, undrar om SEB kort kan justera i efterhand?
 

Mr Basic

Medlem
Jag har också fått poäng på SAS Mastercard via Billhop och vad jag kan se har detta inte justerats i efterhand. Har aldrig gjort ett kontantuttag med SAS Mastercard dock, men betalningarna via Billhop redovisas på fakturan som vilket köp som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen