Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

dino_81

Medlem
Betalos har jag egentligen enbart använt för mindre fakturor. Är det ett problem att försöka betala en faktura som ligger på 60-70 tkr? Skulle vara trevligt nu när man har dubbla poäng.

Nej, inga som helst problem ur Betalos synpunkt om det "bara" gäller 70 tkr. Hur högt belopp du kan betala med ditt avgör kreditkortsutgivaren. Har själv gjort inbetalning på över 100 tkr.

I tråden har dock nämnts att SAS MasterCard har en begränsing som motsvarar begränsningen för kontantuttag.

I Betalos FAQ nämns att betalningar på över 500 tkr ska meddelas i förväg.
 

Malm

Medlem
Nej, inga som helst problem ur Betalos synpunkt om det "bara" gäller 70 tkr. Hur högt belopp du kan betala med ditt avgör kreditkortsutgivaren. Har själv gjort inbetalning på över 100 tkr.

I tråden har dock nämnts att SAS MasterCard har en begränsing som motsvarar begränsningen för kontantuttag.

I Betalos FAQ nämns att betalningar på över 500 tkr ska meddelas i förväg.

Om dom har en begränsning i höjd med kontantuttag, då kanske det inte är möjligt att betala fakturor på 70 papp med SAS MasterCard Premium? Har svårt att hitta vad begränsningen ligger på.
 

dino_81

Medlem
Om dom har en begränsning i höjd med kontantuttag, då kanske det inte är möjligt att betala fakturor på 70 papp med SAS MasterCard Premium? Har svårt att hitta vad begränsningen ligger på.

Se inlägg 978 i tråden. Om det är så att SEB (SAS MasterCard Premium) resonerar på detta sätt. Betalo har dock inget hinder för räkningar, men över 500 tkr ska förannonseras via kundtjänst.

  • 10 000 kr / 24 timmar
  • 24 000 kr / fyra dagar
 
Anta att jag har en hyra på 10030kr, det blev lite svårt att trycka igenom på SAS MC med gränserna. Orkar inte stöka eller dela upp betalningen, kommer förmodligen bara strula och tex skicka 10,000 + 30 kr.

Blev Amex´et, där gick det rakt igenom, färre poäng men poäng.
 

Malm

Medlem
Efter att betalningar (med Betalo) inte gått igenom fast det bör enligt inlägg 978 så ringde jag kundtjänst för MasterCard.
Jag fick följande information om begränsningar:
  • 10 000kr på 24 timmar
  • 20 000kr på 96 timmar (4 dagar)
Enligt henne finns det ingen begränsning på 24 000kr på 4 dagar.
 

Impendill

Medlem
Räknas en räkningsbetalning hos Billhop med SAS MC som kontantuttag eller spend?

Jag vet att det skrivits om det tidigare. Jag tänkte göra en betalning på 10.000 kr.

Någon som vet?
 

ekf

Medlem
Räknas en räkningsbetalning hos Billhop med SAS MC som kontantuttag eller spend?

Jag vet att det skrivits om det tidigare. Jag tänkte göra en betalning på 10.000 kr.

Någon som vet?
Jag har inte provat själv, men rapporterna säger att det är en mix. Du får poäng för transaktionen, men beloppsgränserna för uttag gäller..
 
Toppen