Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

NyfikenGrau

Medlem
Anmält mig till 30 juni. Japp, tyska är ett krav - både att förstå språket bra och att kunna göra sig förstådd.

Var inte oroliga, den stackars personalen kommer häcklas tillräckligt på modersmålet... :p

De tre kraven är Ha fyllt 18, ha bra tyskakunskaper, kunna gå långa sträckor:

Zunächst müssen Sie mindestens 18 Jahre zum Zeitpunkt Ihrer Teilnahme sein. Dies hat versicherungstechnische Gründe. Darüber hinaus sollten Sie deutsch gut verstehen und sich auch verständigen können. Unsere Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter sprechen in der Regel auch englisch sowie weitere Sprachen. Jedoch wird die Sprache innerhalb des Probebetriebs deutsch sein. Um alle notwendigen Informationen zu erhalten, bitten wir Sie, dies zu berücksichtigen. Ein dritter wichtiger Punkt ist, dass Sie im Probebetrieb damit rechnen müssen, lange Laufstrecken zurückzulegen. Sie sollten also körperlich in der Lage sein, diese Strecken zurücklegen zu können.
 

Flying Finn

Medlem
Tyvärr så har mina tyska blivit svag med åren, eftersom jag har inte aktivt utnyttjat den. Vågar där inte anmäla mig, i fall kravet är så högt. Intressant nog nämns det att flera av arbetarna talar även bl.a. engelska, men försöket drivs på engelska. Det låter mera som om de är oroliga för att de misslyckas och måste typ evakuera hela byggnaden.

Jag har nog klarat mig på TXL och FRA delvis/helt på tyska, men jag vågar mig nog inte på att låtsas vara en upprörd resenär som är på en BAEC TP run och som p.g.a. IRROPS har blivit utan flyg till X. Skulle kunna vara en riktigt jäkel med alla IATA-petitesser, EC261-krav och referenser till Montrealkonventionen 1999. :D Och så kunde vi även diskutera hur många frang bör jag få, om min koffert på X kg försummas av flygbolaget och det andra landet är endast med i Warszawakonventionen från 1929.

Nej, inte kan jag alla detaljer, men jag är bra på att driva diskussion kring obskyra petitesser. ;) En stor skillnad är ju att i WK 1929 är flygbolaget endast ansvarig för att betala enligt vikten på bagaget. Dessutom så omkommer man i en olycka relativt billigt.
 

Brandten

Medlem
Det låter mera som om de är oroliga för att de misslyckas och måste typ evakuera hela byggnaden.

Fast för evakuering behöver ingen prata.
253639c85b1480ff70711f7de0ba7614.gif
 
Toppen