Senaste nytt

Behöver 655 extrapoäng snabbt

MDG

Medlem
Jag ska boka en award i F för 95k poäng med AMEX 2-4-1 och saknar 655 extrapoäng för att kunna göra bokningen. Blev medlem i EB i december 2015 så jag kan varken köpa eller ta emot poäng då jag inte varit medlem i över ett år. Poängen från AMEX som jag får varje månad kommer först om cirka fyra veckor.

Någon med tips på vad jag kan göra för att få in poängen snabbt?

Biljetten som jag vill boka dök upp i dag och lär försvinna inom kort då den är på ett väldigt attraktivt datum under julen. Jag har guldkort och drar in cirka 230k extrapoäng per år om det hjälper.


Tack på förhand!

/MDG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Om det stämmer att du inte kan köpa eller få poäng överförda till dig så är nog enda alternativet att du reser någonstans idag. Men risken är ju att poängen kommer försent oavsett hur du bär dig åt för att skaffa dem om det är en flight på attraktiva datum.
 

MDG

Medlem
Om det stämmer att du inte kan köpa eller få poäng överförda till dig så är nog enda alternativet att du reser någonstans idag. Men risken är ju att poängen kommer försent oavsett hur du bär dig åt för att skaffa dem om det är en flight på attraktiva datum.
Tack för svar! Vet du hur lång tid det brukar det ta att få poängen från SAS inrikes till sitt konto?
 

agehall

Medlem
Ofta går det fort, men när man är i knipa så kommer ju ofta Murphy och ställer till det. Men om allt går som det ska så borde du kunna få in poängen ganska omgående efter flighten.
 
  • Gilla
Reactions: MDG

Wendestam

Medlem
Jag har köpt biljetter till Flytoget mellan Oslo S och Gardermoen några gånger i Flytogets app. Ger 100p / enkelresa.
Jag vill dra mig till minne att dessa kom in på kontot bara någon minut senare.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berrsus

Medlem
Flygbussarna i Stockholm ger 90-100p per biljett och poängen kommer in inom 2 dagar vanligtvis. inget krav att genomföra resan.
 
Toppen