Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

Gus

Medlem
Man slutar växa exponentiellt snabbt vid en viss ålder :). Har en tvååring som väger cirka 12 kilo.
Aha! Vår 8-månaders väger nästan 10 kg så hon borde väga mer än 12 kg som tvååring.

För att jag aldrig visste att den bara tål 15 kg. För mig är sådana gränser precis som maxvikt på hissar, dvs med mycket marginal. Jag gissar att det dubbla är närmare sanningen. Fyraåringen vägde nog 17-20 kg, sen hade man ju ibland många kilo "bagage" också (en stor fördel med vagn är att man kan få med sig många flaskor hem från bolaget när småpartierna släpps).
Ja tydligen väger dockorna som man använder till test av barnvagnar just 15 kg och därför är maxgränsen satt till just det. Okej, men då kör vi nog också på en Liteway! :)
 

Gus

Medlem
Någon som har erfarenhet av Babyjogger city mini zip? Funderar på den kontra Chicco liteway!?

Babyjogger city mini zip ska tydligen ha spf 50 skydd i suffletten medans liteway inte ska ha något speciellt uv-skydd om jag förstått rätt? Vad säger ni med liteway om detta? Har era barn bränt sig genom liteways sufflett? @Golfkillen @Juraj @karho
 

Charlie D

Medlem
Köpte 2 sulkys för under 1,000-lappen på babyproffsen. De håller för en intensiv långresa med mycket byten, slit och släng. Väl hemma igen så har de samlat på sig så mycket stryk att flygbolaget (SAS/Lufthansa) anser de oreparerbara och fixar 2 nya till oss. Nu är vi inne på 4:e paret som står nya och fina redo för nästa trip.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Agö

Medlem
Köpte 2 sulkys för under 1,000-lappen på babyproffsen. De håller för en intensiv långresa med mycket byten, slit och släng. Väl hemma igen så har de samlat på sig så mycket stryk att flygbolaget (SAS/Lufthansa) anser de oreparerbara och fixar 2 nya till oss. Nu är vi inne på 4:e paret som står nya och fina redo för nästa trip.
Smart! Men är det inte jobbigt att fixa nytt på långresor?
 

Juraj

Medlem
Någon som har erfarenhet av Babyjogger city mini zip? Funderar på den kontra Chicco liteway!?

Babyjogger city mini zip ska tydligen ha spf 50 skydd i suffletten medans liteway inte ska ha något speciellt uv-skydd om jag förstått rätt? Vad säger ni med liteway om detta? Har era barn bränt sig genom liteways sufflett? @Golfkillen @Juraj @karho


Nej, har inte hänt och vi var på några jättevarma ställen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

karho

Medlem
Babyjogger city mini zip ska tydligen ha spf 50 skydd i suffletten medans liteway inte ska ha något speciellt uv-skydd om jag förstått rätt? Vad säger ni med liteway om detta? Har era barn bränt sig genom liteways sufflett? @Golfkillen @Juraj @karho

Nej inga brännor här, men varmast vi har kört med den var på Spanska solkusten i Maj, så ingen enorm hetta/stark sol. Heller inte kört några längre stunder, mer nån halvtimme här och där, från hotellet till restaurangen, till standen osv.
 

jfolme

Medlem
Jag har kört med babyzen yoyo och tycker den är grym. En fördel med den som är lätt att glömma är att den har enhandsstyrning! Viktigt om man skall kunna fiffla med mobilen samtidigt.
Sen är det gött att ha en tillräckligt liten reseveagn att man inte behöver hyra en minibuss för att få plats med den + all packning.
 
Någon som har erfarenhet av Babyjogger city mini zip? Funderar på den kontra Chicco liteway!?

Babyjogger city mini zip ska tydligen ha spf 50 skydd i suffletten medans liteway inte ska ha något speciellt uv-skydd om jag förstått rätt? Vad säger ni med liteway om detta? Har era barn bränt sig genom liteways sufflett? @Golfkillen @Juraj @karho
Har aldrig hänt trots väldigt mycket användande i varma länder med stekande sol.
 
Toppen