Senaste nytt

Barbados i December

palmen

Moderator
Hur är Barbados i allmänhet? Ett trevligt ställe att åka till en weekend.
Miami är lite dyrt i december och jag har hittat billiga flyg dit och priset för Hilton där är helt ok (även om dollarn gör det dyrt).
Jag har aldrig varit på någon av öarna i karibien så detta skulle i så fall bli debut för min del.

Ska man bo i Bridgetown vid någon strand eller ta sig någon annan stans?
Risk för orkaner ska väl vara liten denna tid på året om jag förstått det rätt?

Finns det något som säger att Barbados inte är ett bra resmål, dvs något man bör tänka på? Visa, vaccinationer, oroligheter i landet eller annat?
 

Senator

Moderator
Barbados är överlags dyrt. Men, jag upplevde att maten håller bättre kvalité än de andra Karibiska öarna jag har varit på.

Hilton är ett bra Hilton. Ligger bra till, och det går att promenera till ett antal trevliga barer och restauranger som ligger vid vattnet.

På fredagar samlas lokalbefolkningen mitt på ön: där fanns bästa maten och trevligaste kvällen. Jag skall se om jag kan komma ihåg mer konkreta tips.
 

Tonton

Medlem
Av rent egenintresse - flyger du till Miami och sedan vidare till Barbados i så fall?

Alltså typ Skandinavien - Miami - Barbados - Miami - Skandinavien.
 

Homer

Medlem
VÄLDIGT Brittiskt, mer än någon annan av öarna i Karibien.
BA flög med Concorde till Barbados, det finns en trip report någonstans från en som
gjorde en dagstur från London för att bada.

Tröttnar du är St. Lucia ett stenkast bort.
 

Homer

Medlem
Då hinner du knappt ens att testa de lokala ölsorterna
10 Saints Hand Crafted Beer Aged in Rum Casks finns å andra sidan på bolaget*

*Edit: fast det här är ju inte så kul Denna dryck kan endast beställas i hela kollin om 24 st.
 

palmen

Moderator
Testade en del öl lagrat på romfat vid förra resan till Miami, inget som går hem hos mig så det kan jag stå över.
Får se om det blir Barbados eller något annat, träffa vänner i Atlanta lockar lite mer för tillfället, blir betydligt billigare också
 

ericwg

Medlem
Hej forumet! Hur var Barbados @palmen?

Väldigt lite skrivet om denna ö på forumet ser jag. Kommer av olika anledningar landa där innan nyår och vara där ungefär en vecka, har alltså inte valt resemålet personligen så därav skepticismen.

Vart ska man bo? Har kikat på hotell men inte hittat några stjärnor, funderar därför på att köra en hel del Airbnb och åka på utflykter med hyrbil.

Finns det några stränder som inte är helt överbefolkade? Försöker generellt kommer ifrån massturimsen som jag misstänker finns på ön, speciellt under julen/nyår.

Tacksam för tips!
 
Toppen