AABack2ARN
Medlem
Jag tror nyckeln i det Dr Miles skriver är att baggaget får väga över 23 kg för statusmedlemmar hos BA. Flera andra bolag har gränsen vid 23 kg oavsett status.
Vad jag har förstått från tidigare diskussioner, Most Siginificant Carrier (MSC) regler gäller inte för förmåner som inte ingår i biljetten.Någon som vet vad som gäller med extra incheckat bagage på en biljett till Kanada där första flighten är med SAS och andra med Air Canada. Som silver är det extra bagage med SAS men inte med Air Canada. Gäller most significant carrier då eller något annat?
Och i detta fall är det Air Canadas regler som gäller även fast första flight är sas?Vad jag har förstått från tidigare diskussioner, Most Siginificant Carrier (MSC) regler gäller inte för förmåner som inte ingår i biljetten.
Undantaget är gemensamma förmåner som extra kolli/bagagevikt som t ex Star Alliance Gold.
http://www.businessclass.se/forum/t...silver-på-united-inrikesflyg-i-economy.22595/
Jag har ingen erfarenhet själv men jag räknar med att det inte ingår extra kolli på Air Canada som SAS EuroBonusSilver.Och i detta fall är det Air Canadas regler som gäller även fast första flight är sas?
Det vil han gøre uden problemer. I ganske få (ca. 10%?) tilfælde kan det ske at næste carrier hæfter sig ved de (for mange!) kilo du har checket ind (han kan se det på boarding card'et) og kan give dig en påmindelse. Betale har jeg ikke hørt om, men de har vel faktisk krav på det......Om SAS agenten på Arlanda kan tagga väskorna till slutdestionation, blir det kanske annorlunda.
Det är olika mellan för resor till USA/Kanada och för resor till andra destinationer.Det vil han gøre uden problemer. I ganske få (ca. 10%?) tilfælde kan det ske at næste carrier hæfter sig ved de (for mange!) kilo du har checket ind (han kan se det på boarding card'et) og kan give dig en påmindelse. Betale har jeg ikke hørt om, men de har vel faktisk krav på det...
Det omvendte har jeg også været ude for: 40 kg allowance med ET til Afrika via AMS eller FRA, men med SK tilslutningsbillet derned fra CPH. SK-agenten ved check-in mente at de 20 kg jeg havde på SK-benet var for lidt, når det næste ben tillod 40 kg. Men egentlig burde jeg vel være charged? Tak, SAS
I detta fall är det resa ARN-CPH med SAS CPH-YYZ med Air Canada, vidare med Air Canada inrikes till slutdestination.Det är olika mellan för resor till USA/Kanada och för resor till andra destinationer.
Problemet för @palmens bekanta är att den personen måste hämta väskorna på flygplatsen i USA (SAS flyger inte till Kanada direkt) och checka dem in igen även om agenten på Arlanda skulle tagga väskorna till destinationen.
Då finns det risk att Air Canada agenten på flygplatsen i USA vill ha betalt för extra väskan.