Senaste nytt

Bagage/boardingkort vid lång transfer på Newark EWR?

bjolib

Medlem
Hej, skulle behöva lite experthjälp..!
Vi ska nästa vecka åka med SAS till Newark där vi landar ca kl 15. Nästa flyg till Costa Rica går dagen efter kl 07 så vi kommer att bo en natt på Marriott.

Kan vi checka in bagaget hela vägen till slutdestinationen? Vet att man måste hämta ut det och ta det genom tullen på Ewr, men kan man sedan lämna in det igen, incheckat, över natten?

Och visst borde man få boardingkort i Köpenhamn för hela resan, så då borde vi slippa checka in dagen efter utan vi kan gå direkt till gate?


Tack för hjälpen!
 
Last edited:

Senator

Moderator
Tyvärr har inte United "overnight" check-in, så ni kommer behöva ta med bagaget till Marriott. Därmed blir det någon form av check-in nästa morgon.
 

JoelG

Medlem
Kapar den här tråden lite.

Åker med United inrikes till newark och har 8 timmar där. Kunde inte få boardingkort till SAS-flygningen. Någon som vet om man kan lösa på airside så pass tidigt eller måste jag vänta till SAS check in öppnar? Blir lite strul med lounge om jag inte kan fixa fram boardingkortet
 

mha321

Medlem
Kapar den här tråden lite.

Åker med United inrikes till newark och har 8 timmar där. Kunde inte få boardingkort till SAS-flygningen. Någon som vet om man kan lösa på airside så pass tidigt eller måste jag vänta till SAS check in öppnar? Blir lite strul med lounge om jag inte kan fixa fram boardingkortet

Prova att fråga i United loungen. De brukade åtminstone förr i tiden ofta kunna trycka ut ett. Om inte, United service center.
 

Hachans

Medlem
Prova att fråga i United loungen. De brukade åtminstone förr i tiden ofta kunna trycka ut ett. Om inte, United service center.

Om bagaget skickas hela vägen borde det inte vara några problem att få kortet redan vid incheckning på inrikesbenet.

Om det är olika bokningar eller bagaget inte går hela vägen är sannolikheten rätt liten att de löser det i loungen.
 

mha321

Medlem
Om bagaget skickas hela vägen borde det inte vara några problem att få kortet redan vid incheckning på inrikesbenet.

Om det är olika bokningar eller bagaget inte går hela vägen är sannolikheten rätt liten att de löser det i loungen.
Det stämmer nog bra - förutsatt att man faktiskt har baggage att checka in.
 
Toppen