Senaste nytt

British Airways - companion-voucher och 180 000 Avios...

Cremant

Medlem
Har just fått årets companion-voucher och har ca 180 000 Avios att använda. (Kan konvertera Amex-rewards och få ca 50 000 Avios ytterligare om det skulle behövas.)

Nu söker jag tips på resmål där det brukar vara bra tillgänglighet i "BA First"!

Tacksam för alla svar och tips!
 

nissefalk

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag bokade First med Avios men vill minnas att till USA så har jag haft mest framgång till Houston och Denver sedan borde New York fungera bra då det är massor med flyg dit.

Vid en snabb sökning för Maj 2019 ser jag platser till både Houston och New York.

Enklare att hjälpa dig leta om du berättar vart och när du helst vill åka, som vanligt gäller ju att boka så långt i förväg som möjligt.
 

Cremant

Medlem
Tack för svar!

Jag har tidigare använt BA-vouchern till New York och till Qatar.

Resmålet är inte så viktigt, men Denver skulle nog kunna vara trevligt.

Tidpunkten för resan är tänkt någon gång under tiden april - juni.
 

nissefalk

Medlem
I Juni 2019 hittar jag i stort sett bara platser till Houston eller New York i USA till Asien verkar det finnas platser till Beijing, Shanghai och Tokyo, Tokyo är en trevlig stad om man inte varit där.

Lycka till i ditt sökande

EDIT Notera att jag sökt från London, anslutningar från Stockholm eller Göteborg brukar alltid gå att lösa
 

Direktorn

Medlem
Fanns bra med platser under vårvintern till Shanghai och Seoul då jag kollade. Valde själv att skippa first och nöja mig med business då det inte stämde med datum för vår kryssning från Miami.
 

Tonton

Medlem
Grymt tråd!

Sitter ju nu i samma läge. har dryg 100k Avios + en UK 2-4-1-voucher och försöker sätta mig in i BA Executive Club för att maxa en resa för mig och polaren.

För min del skulle jag prioritera att få flyga 1:a klass i Airbus 380

De här rutterna alltså, * relativt lätta hitta platser till.

*Boston
*Chicago
Hong Kong
*Johannesburg
Los Angeles
Miami
San Francisco
Singapore
*Vancouver


Poängkostnaden visas tydligt här
Selecting redemption destinations on the edges of the pricing bands - FlyerTalk Forums

Bra sammanfattning. Jag ska kolla på någon av dessa destinationer för BA F på A380n :)
 
Toppen