Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

Capa

Medlem
Flyger ni 2+2 tror jag en hel rad är bästa alternativet, drömscenariot hade varit om ni fick en hel bulkheadrad.

Vi har både hel rad och bulkhead just nu :). Men kommer det någon infant så blir det problem.. Ska försöka byta till rad 11 när det närmar sig för att säkra upp bulkhead. Vi åker A350 på utresan och 777-300ER på hemresan. Kabinlayouten skiljer sig kanske lite grann (avstånd mellan stolar etc) mellan dessa plan men antar att det inte påverkar ovanstående resonemang nämnvärt? Fortfarande bulkhead hel rad som gäller.
 

Capa

Medlem
Har precis flugit till AKL med min 2-åring. Initialt var vi seatade på mittensätena på bulkhead, insåg dock ganska fort efter boarding att jag inte skulle nå honom vid start och landning om han skulle få för sig att knäppa upp bältet eller liknande. Så vi bytte till fönster - gång. Mycket bättre, och även senare under flighten kunde jag lätt hjälpa till med mat och annat lätt utan att behöva få runt kabinen eller klättra över mittensätet.

Mycket bra info! Stort tack för detta! Är det lika bra på båda sidor eller skiljer det sig åt? Om det är lika bra på båda sidor borde hel rad för 2 barn och 2 vuxna vara klart bästa lösningen. Vad var det för equipment på er flygning?
 

SpruceGoose

Medlem
Mycket bra info! Stort tack för detta! Är det lika bra på båda sidor eller skiljer det sig åt? Om det är lika bra på båda sidor borde hel rad för 2 barn och 2 vuxna vara klart bästa lösningen. Vad var det för equipment på er flygning?
På A350 spelar det ingen roll då stolsraderna är raka, dvs stolarna är rakt bredvid varandra. Hade dock lite större problem på 77W då raderna i den främre kabinen inte riktigt är alignade med varandra, så fast vi båda satt på rad 12 så satt han ändå avsevärt längre bak än mig då han satt mittsäte.
 

Canadien

Medlem
På 380 nya kabinen är mittensätena att rekommendera om man reser med barn. På 77W tycker jag detsamma, mest p g a offset mellan raderna, d v s fönstersätet är längre fram än mittensätena.
 

bankb

Medlem
Då har dagen kommit som jag aldrig trodde skulle komma.

Bokat om vår hemresa från Bangkok, så nu flyger vi med Lufthansa istället för Singapore. Femåringen i familjen höll på att bryta ihop när jag skulle vara pedagogisk och visa hur vi ska sitta på flyget på väg hem från semestern...

Som någon skrivit i tråden innan, tänk vad preferenserna ändras om man har barn eller inte med på resan :)

Ps. Inser när jag haft koll hur extremt många möjligheter det finns att ta sig från Bangkok till Köpenhamn under 15 timmar, helt hysteriskt Ds.
 

J1981

Medlem
Tips på säte i senaste A380 i business. Bakre halvan av kabinen är ganska tom.
Vad jag förstår så är rad 96, 91, 11 reservarade till 48h innan för kris gold eller nått sånt.
 

Lauda 777

Medlem
Tips på säte i senaste A380 i business. Bakre halvan av kabinen är ganska tom.
Vad jag förstår så är rad 96, 91, 11 reservarade till 48h innan för kris gold eller nått sånt.
Överlag är sätena väldigt lika, samma avstånd till gång/fönster osv. Snäppet mer benutrymme vid bulkhead och på raderna du nämner så är avdelningen mellan mittsätena helt nerfällbar. Lite högre ljudnivå längre bak. Satt på rad 11 innan pandemin och där hör man en del kling och klang från galley men dom är hyggligt tysta, speciellt ifall man jämför med andra bolag (SAS). Däremot så var det någon hydralpump eller liknande som hördes relativt mycket på rad 11 till och från.
 
Toppen