Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

Big Birger

Medlem
Har en resa i sommar till Japan via Singapore. Åker både A380, A350 och B777 på lite olika sträckor med Singapore Airlines. Om jag sammanfattar får jag benutrymmet att vara bäst på:

A350: 11,19
A380: 96, 91, 11
B777: 11,15 (lilla kabinen 11-14 är tystare än 13-23)

…men hur är det med avstånd till IFE?

Anledningen att jag frågar är att i SAS Business är det också bättre benutrymme vid bulkseat, men där upplever jag att avståndet blir för långt till IFE på dagflyg så att jag föredrar att sitta på annan rad för att få bättre filmupplevelse.
 

Capa

Medlem
...
Vidare är vi 4 i familjen som reser tillsammans och vi brukar ta 2 rader mittsäten med vars en junior. Någon som har erfarenhet av att detta kan bli en issue på SQ givet nivån på privacy på SQ? Kommer bli lätt panikstämning om barnen upplever att de sitter själva.
Lustigt att något som jag värderar så högt när jag flyger själv med jobbet potentiellt kan vara ett stort problem när man flyger ihop.

Har samma fråga, någon som har erfarenhet vad som är bäst att välja för 2 vuxna och 2 barn? Kanske är bäst att ta två rader i mitten med varsitt barn (4+5år). Eller ska man köra hela bulkhead raden, är det tillräckligt nära? Får ta detta ett varv på hemmaplan också :)
 

bankb

Medlem
Har samma fråga, någon som har erfarenhet vad som är bäst att välja för 2 vuxna och 2 barn? Kanske är bäst att ta två rader i mitten med varsitt barn (4+5år). Eller ska man köra hela bulkhead raden, är det tillräckligt nära? Får ta detta ett varv på hemmaplan också :)

Har exakt samma utmaning här hemma. Skulle preppa vår fem åring genom att visa lite bilder och sa att vi skulle sitta på varsin sida om gången. Det togs inte emot i god jord.

Har aldrig suttit i mitten med Singapore när jag flugit själv, men tycker det ser ut på bilderna som att man inte kan förflytta sig mellan sätena i mitten. Stämmer det eller är bilderna missvisande?
 
Har exakt samma utmaning här hemma. Skulle preppa vår fem åring genom att visa lite bilder och sa att vi skulle sitta på varsin sida om gången. Det togs inte emot i god jord.

Har aldrig suttit i mitten med Singapore när jag flugit själv, men tycker det ser ut på bilderna som att man inte kan förflytta sig mellan sätena i mitten. Stämmer det eller är bilderna missvisande?
Det går inte att gå mellan mittsätena om man inte tar ett rejält kliv om man säger så. Sedan kan man ju sträcka sig över men behöver man verkligen komma helt över till andra sidan hade jag inte rekommenderat mittsätena.
 

Capa

Medlem
Det går inte att gå mellan mittsätena om man inte tar ett rejält kliv om man säger så. Sedan kan man ju sträcka sig över men behöver man verkligen komma helt över till andra sidan hade jag inte rekommenderat mittsätena.

Är mittsätena ändå det bästa alternativet om man sitter med barn? Eller är sikten bättre mellan mittraden och fönster, även om avståndet är längre (gången imellan)? Försöker hitta bästa platserna om man flyger 2+2 :)
 

Johans00

Medlem
Är mittsätena ändå det bästa alternativet om man sitter med barn? Eller är sikten bättre mellan mittraden och gången, även om avståndet är längre? Försöker hitta bästa platserna om man flyger 2+2 :)
Flyger ni 2+2 tror jag en hel rad är bästa alternativet, drömscenariot hade varit om ni fick en hel bulkheadrad.
 

SpruceGoose

Medlem
Är mittsätena ändå det bästa alternativet om man sitter med barn? Eller är sikten bättre mellan mittraden och fönster, även om avståndet är längre (gången imellan)? Försöker hitta bästa platserna om man flyger 2+2 :)
Har precis flugit till AKL med min 2-åring. Initialt var vi seatade på mittensätena på bulkhead, insåg dock ganska fort efter boarding att jag inte skulle nå honom vid start och landning om han skulle få för sig att knäppa upp bältet eller liknande. Detta på grund av avståndet som avlastningsytan bredvid stolen samt skiljeväggen skapar. Så vi bytte till fönster - gång. Mycket bättre, och även senare under flighten kunde jag lätt hjälpa till med mat och annat lätt utan att behöva få runt kabinen eller klättra över mittensätet.
 
Toppen