Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Funderar på ett par airpods pro, någon som har använt sina ett tag nu och kan ge en recension?
Har haft dem i några månader, och använder dem hela tiden för samtal och musik/film/serier. Bra batteritid, snabb pairing, även för att byta mellan Mac/iPhone/iPad, hyfsat bra ljud och NC dämpar lite bakgrundssorl.

Men de är inte i närheten av mina Bose QC20i på flygplan, så där använder jag dem inte.
 

lucasd

Medlem
Funderar på ett par airpods pro, någon som har använt sina ett tag nu och kan ge en recension?

Har haft dem sen dagen de släpptes. Hade QC35 II innan. Enbart som brusreducering fungerar de sämre än QC35 tycker jag. Men med musik/film eller något så upplever jag de som bättre, även längst bak i en 737 och 330. Längre fram i planen desto mindre skillnad blir det ju. Nuförtiden lämnar jag oftast mina QC35 hemma. Smidigheten med AirPods Pro gör att eventuella brister betyder mindre.

Det vissa har åsikter om är samtalsljudet från mig, men det verkar främst vara jag som dels talar lite för lågt och klagomålen sker oftast om det är blåsigt ute.
 
Någon som har sina AirPods Pro kopplade till iPhone samtidigt som via blåtand till Windows 10 för till exempel Teams? Hur hanterar dom det? Har varit med om andra hörlurar som har problem att bestämma sig om de ska mata ut ljudet från telefonen eller datorn :)
 

lucasd

Medlem
Någon som har sina AirPods Pro kopplade till iPhone samtidigt som via blåtand till Windows 10 för till exempel Teams? Hur hanterar dom det? Har varit med om andra hörlurar som har problem att bestämma sig om de ska mata ut ljudet från telefonen eller datorn :)
Det går väl inte att ha AirPods anslutna till två enheter samtidigt? Du kan växla anslutningen mellan olika iOS enheter, men inte ha två aktiva samtidigt.
 
Någon som har sina AirPods Pro kopplade till iPhone samtidigt som via blåtand till Windows 10 för till exempel Teams? Hur hanterar dom det? Har varit med om andra hörlurar som har problem att bestämma sig om de ska mata ut ljudet från telefonen eller datorn :)
Vet inte riktigt vad du är ute efter, jag växlar mellan iPhone, iPad och Mac genom att välja lurarna i bluetooth/volymkontrollen. Det tar några sekunder, men sker inte automatiskt.
 

GOTBound

Medlem
Min erfarenhet är att ljudet inte blir lika bra kopplat till Win 10 enheter som när AirPods PRO är kopplad till Apple enhet.

Jag brukar koppla upp mig till MS Teams med ljud från iPhonen och därefter enbart bild från Win 10 enheten. MS Teams uppfattar det bara som en inloggning.
Jag har kollegor som ringer in istället och då får de två alias i MS Teams, ett telefonnummer och deras Microsoft id.

EK

EDIT: Anledningen till att jag använder mina AirPods PRO för videokonferenser är att de filtrerar bort bakgrundsljud bättre runtomkring när jag pratar än vad mina B&W PX7 och de av företaget erhållna trådade USB hörlurarna gör.
 
Tack för bra info. Det var precis det jag var ute efter. Idag (med andra hörlurar) så sitter jag både kopplade med blåtand till dator och iPhone. Sitter jag i ett Teamsmöte på datorn och får ett SMS så blir det sällan bra då hörlurarna kopplar över temporärt och tillbaka. Då vet jag att det faktiskt inte ens verkar gå att göra så med AirPords men @GOTBound tips var bra - så ska jag börja göra också (när jag väl får dem som jag beställt).
 

Pivo

Ny medlem
Hej forumet!
Jag tillhör en av alla de som för tillfället jobbar hemifrån och har nu ett litet problem. Jag har ett par gamla QC15 men har på något sätt lyckats förstöra sladden med mikrofon så nu sitter jag och rycker ut och sätter i sladd i telefonen samt lurar så snart jag får ett samtal. Det går att beställa ny sladd från Bose med leverans "inom en vecka" men innan jag gör det tänkte jag ställa frågan här om det möjligtvis är någon som efter uppgradering till nyare lurar har en sådan sladd liggande hemma oanvänd?

Tack!
 
Toppen