Senaste nytt

Bästa Lufthansa business lounge i Munchen?

marviil

Medlem
Jag flyger med Lufthansa i business class och kommer ha 4h i MUC (terminal 2).

Är alla LHs lounger ungefär likadana eller skulle ni rekommendera någon speciell?

Finns andra lounger inom Star Alliance som är bra och som jag får gå in i? Jag har inget statuskort.
 
Jag flyger med Lufthansa i business class och kommer ha 4h i MUC (terminal 2).

Är alla LHs lounger ungefär likadana eller skulle ni rekommendera någon speciell?

Finns andra lounger inom Star Alliance som är bra och som jag får gå in i? Jag har inget statuskort.
Lufthansa har i min erfarenhet genomgående samma standard på sina Business/Senator lounger oberoende av flygplats, finns väl något undantag på t.ex. FRA med en f.d. First-lounge. Ta den som ligger närmast gate!
 

mika

Medlem
Om du reser Schengen till Schengen finns det två alternativ: businesslounger i huvudterminalen och i satelliten (K-gates). Jag föredrar den i satelliten, den är nyare och har stora fönster med fin utsikt mot plattan. Den i huvudterminalen har inga fönster och det är alltid trångt där. Det finns ytterligare businesslounger på non-Schengen -sidan men jag har inte testat dom.

Observera dock att tåget mellan huvudterminalen och satelliten är stängd under de närmaste veckorna och man måste ta en buss. Det kommer att ta mycket extra tid och jag skulle välja loungen som ligger i terminalen från vilken du flyger ifrån.

Replacement shuttle bus service during trial operations - Munich Airport
 

agehall

Medlem
@agehall Kan du inte förklara istället för att ifrågasätta inlägg för jag att vet du vet....
Vad ska jag förklara? Att jag inte vet vad en FTL-lounge är? Om jag och Jakob har rätt i misstankarna att du avser businessloungen är det väl bara att du skriver det. Annars är det ju bara en misstanke från vår sida och det skulle kunna finnas något nytt ingen av oss hört om tidigare.
 

bjorkroth

Medlem
Tycker att LH business class-loungerna ute på satelliterna är i princip identiska innehållsmässigt och inredning i Schengen och Icke-Schengen.
Var där för dryga månaden när jag och sambon flög GOT-MUC-TBS-MUC-GOT. Körde icke-Schengen på väg till Tbilisi och Schengen på vägen hem.

Trevlig barpersonal och bra drinkar på icke-Schengen, testade inte det på vägen hem dock.
Känns som båda är det vanliga sortimentet av Lufthansas Business Class-lounger, likt Frankfurt.
 
Toppen