Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Buffy

Medlem
Står det bara ett P? Då är det fre-mån som gäller och inte 24 timmar.
"Skylten betyder att det är ”fri parkering”. Oftast gäller den så kallade 24 timmarsregeln. Detta innebär att du får parkera i 24 timmar under vardagar. Under dag före helgdag och helgdagar gäller fri parkering. Obs! Om du parkerar på en fredag och tänker stanna över helgen får du Måndagen på köpet. Dvs, Du behöver inte flytta bilen förrän klockan 24:00 på Måndags kvällen."
På Kungsholmen är det taxa 3 = 07-19 och lördag 11-17 betalning och det går bara att betala i 24 timmar. Åkte in idag backade bilen ett par meter och betala till 17.
 

pswe

Medlem
På Kungsholmen är det taxa 3 = 07-19 och lördag 11-17 betalning och det går bara att betala i 24 timmar. Åkte in idag backade bilen ett par meter och betala till 17.
Ett enklare alternativ torde väl vara att ladda ner stadens parkeringsapp så kan du betala på distans.
 

pswe

Medlem
Jo tack det är den jag använder, men om man bara får stå på en plats i 24h behöver man väl ändå flytta bilen?!
Nu hamnar vi ganska OT, men på taxa 3 har jag aldrig tagit hänsyn till något sådant under helger, kanske haft tur men är du säker på att det finns en sådan begränsning?
 

Capa

Medlem
Mycket jobb för dessa poäng för endel. Glöm inte det när ni värderar poängen sen

Det är väl precis tvärtom, enligt medlemmar tidigare i tråden är ju Avis personal på Stockholms City så tillmötesgående att man inte ens behöver hämta ut bilen för att få sina poäng. Bara att gå dit, signa och sedan lämna tillbaka nycklarna 3 dagar senare. Det visste man ju dock inte när kampanjen var igång så en viss risk var man ju tvungen att ta vid bokningstillfället. Det har sällan varit lättare att få 10.000 poäng än såhär.. Om man till exempel har Amex Premium så måste man handla för 66.666kr för att få 10.000p som en enkel jämförelse.. Det blir rätt mycket spend om man ska jämföra med exempelvis 20 bilhyror..
 
Det är väl precis tvärtom, enligt medlemmar tidigare i tråden är ju Avis personal på Stockholms City så tillmötesgående att man inte ens behöver hämta ut bilen för att få sina poäng. Bara att gå dit, signa och sedan lämna tillbaka nycklarna 3 dagar senare. Det visste man ju dock inte när kampanjen var igång så en viss risk var man ju tvungen att ta vid bokningstillfället. Det har sällan varit lättare att få 10.000 poäng än såhär.. Om man till exempel har Amex Premium så måste man handla för 66.666kr för att få 10.000p som en enkel jämförelse.. Det blir rätt mycket spend om man ska jämföra med exempelvis 20 bilhyror..

Ja absolut, jag har själv bokat upp mig på ett antal hyror. Och för de som inte hämtar ut bilen (tveksamt om det är vattentätt enligt vilkor?) så är det självklart en kanonlösning om man inte vill använda bilen.

Det jag refererade till var parkeringskostnader, restid, flytta bilen etc. det var ingen sågning av kampanjen, men om man hyr en bil för 750kr och betalar parkering för 150kr samt måste flytta bilen 2 gånger, så menar jag att man inte ska glömma att räkna på helheten när man ska värdera poängen.
 
Toppen