Senaste nytt

Arlanda - Sydney (awardresa, Star Alliance)

Som ni är inne på är det från (och till Syd från Asien) som är knivigast att få ihop med vettig routing och smala tidsramar.

Som det ser ut nu kör jag ARN-HKG i C. Sedan köper Qantas i Premium. En jävla monsterresa om jag routrar runt för mkt.
 
Najs! Grattis!

Jag är ute lite efter samma resa, men är helt newbie på det här med att söka avancerad routing. Har bara sneglat på Expert Flyer.

Jag har däremot mer tid att planera, vi ska inte åka förrän nån gång mellan November 2017 och April 2018, är ganska flexibla och åker hellre utefter när det finns flyg i First. Är det Lufthansa via FRA man ska satsa på, eller vilket/vilka bolag har bäst First mellan ARN och SYD?
 
Najs! Grattis!

Jag är ute lite efter samma resa, men är helt newbie på det här med att söka avancerad routing. Har bara sneglat på Expert Flyer.

Jag har däremot mer tid att planera, vi ska inte åka förrän nån gång mellan November 2017 och April 2018, är ganska flexibla och åker hellre utefter när det finns flyg i First. Är det Lufthansa via FRA man ska satsa på, eller vilket/vilka bolag har bäst First mellan ARN och SYD?
Thai, Ana eller Asiana.
 
Nej de är inget alternativ om du vill flyga First hela vägen då du inte kan byta i tredje zon.
Bortsett från lufthansas markservice så flyger jag gladeligen med thai från Europa framför LH.

Och om man räknar med markservicen? Är det värt ett par timmar på tysk mark för att ha upplevt loungen? Senast jag ringde SAS bokning nämnde de något om Singapore Airlines och first , eller är det en codeshare? Går det att få till ett leg med A380 på något sätt?
 

JohnnyWilde

Medlem
Och om man räknar med markservicen? Är det värt ett par timmar på tysk mark för att ha upplevt loungen? Senast jag ringde SAS bokning nämnde de något om Singapore Airlines och first , eller är det en codeshare? Går det att få till ett leg med A380 på något sätt?
De timmar du lägger i First class terminal ska vägas mot 9 timmar i businessclass istället för Thai First ner mot Australien.
Det är ett beslut som endast du kan göra men FCT är ett måste för alla oss på att göra listan. Dock så kommer det fler tillfällen förhoppningsvis när Asien eller Amerika är destination.
Glöm Singapore, det går inte på något annat sätt än Krisflyer miles eller Cash!
Thai flyger A380 från Paris, frankfurt och London.
 
Toppen