Senaste nytt

ApplePay aktiveras vid scanning av boardingkort

PILOTEN

Medlem
Nästan varje gång jag försöker scanna mitt boardingkort vid boarding eller loungeaccess med SAS appen i min iPhone aktiveras mitt Apple Pay och ersätter bilden på streckkoden och boardingkortet. Jag har ingen aning om varför, troligen känner telefonen av streckkodsläsaren på något sätt. Irriterande iaf. Någon som har samma erfarenhet?
 

Syversen

Medlem
Troligen NFC i läsaren som triggar detta. Jag har för vana att lägga in mina boardingkort i Wallet, då får du dels enkel åtkomst till dem via startskärmen, men slipper också problemet du nämner (jag har iallafall aldrig råkat ut för det). Du kan utöver dina boardingkort även lägga in ditt Eurobonuskort i Wallet.
 

bankb

Medlem
Nästan varje gång jag försöker scanna mitt boardingkort vid boarding eller loungeaccess med SAS appen i min iPhone aktiveras mitt Apple Pay och ersätter bilden på streckkoden och boardingkortet. Jag har ingen aning om varför, troligen känner telefonen av streckkodsläsaren på något sätt. Irriterande iaf. Någon som har samma erfarenhet?

Råkade ut för det idag på ARN T4. Men de allra flesta gånger så går det ändå rätt så bra. Ibland får jag försöka 2-3 gånger, men idag gick det inte ens efter 6-7 :)
 

jimmy_h

Medlem
Upplever samma problem när boardingkortet inte är ”låst” på skärmen, vilket enbart kan ske genom Wallet. Tror mig läst att Apple Pay aktiveras när mobilens skärm vänds nedåt.
Har försökt med varje tänkbar inställning men tillslut kapitulerat till att använda Wallet
 
Nästan varje gång jag försöker scanna mitt boardingkort vid boarding eller loungeaccess med SAS appen i min iPhone aktiveras mitt Apple Pay och ersätter bilden på streckkoden och boardingkortet.
Upplever samma bekymmer på Flygbussarna.
Menar ni att, om jag lägger in Flygbussbiljetten i Wallet, kommer inte Apple Pay att spöka?
 

henke12

Medlem
Jag har aldrig upplevt att Apple Pay triggas,

Setup:
iPhone X + AW4

Flygbuss: visar biljetten i bussen genom Flygbuss-appen på telefonen
Säkerhetskontroll+Gate: Visar Boardingkort genom Wallet på telefonen
 

jimmy_h

Medlem
Jag har aldrig upplevt att Apple Pay triggas,
Flygbuss: visar biljetten i bussen genom Flygbuss-appen på telefonen
Säkerhetskontroll+Gate: Visar Boardingkort genom Wallet på telefonen

Testa att använda SAS Appen istället för Wallet på nästa resa.
Anledningen att Flygbussarna funkar är för att skärmen inte vänds nedåt när du scannar biljetten
 

Hachans

Medlem
Jag får backa lite. Jag använder bara wallet men nu triggas helt plötsligt Apple Pay när jag försöker, vilket det aldrig gjort tidigare. Det måste vara något med senaste iOS uppdateringen.
 

coclol

Medlem
Vilken iPhone modell har du och det är inte så enkelt att powerknappen trycks in. Den är ju strategiskt placerad för det
 
Toppen