Senaste nytt

Använder ni SAS Credits?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

  • JA

    Votes: 46 47,4%
  • NEJ

    Votes: 51 52,6%

  • Total voters
    97

Dr. Miles

Expert
Jag fick följande e-mail från SAS idag.

SAS skrev:
Vidarebefordra företagskoden - och tjäna mer SAS Credits

Finns det fler personer hos er som bokar resor? Eller använder ni er kanske av en resebyrå? I så fall kan det finnas mer SAS Credits att tjäna. Se till att alla som bokar resor känner till SAS Credits och har tillgång till er företagskod vid bokningar med SAS och SAS partners.

Vidarebefordra företagskoden idag, så kan alla hjälpa till att minska resekostnaden.

Välkommen ombord!
Menar SAS att jag kan skicka min firmas företagskod till andra som inte jobbar på samma firma och låta dem att kreditera SAS Credits till min firma (genom att registrera företagskoden)?
 
Njae, de är väl snarare ute efter att koden ska med när det bokas resor, så om någon annan bokar dem åt dig (resebyrå, reseavdelning, assistent, etc) så bör de ha tillgång till företagskoden.
 

jumbooze

Medlem
Annars så har jag en kod som alla gärna får använda ;)
Njae, seriöst är det nog som EkstromChris menar plus att man ska sprida den internt...
 

Valley

Medlem
Jag fick följande e-mail från SAS idag.


Menar SAS att jag kan skicka min firmas företagskod till andra som inte jobbar på samma firma och låta dem att kreditera SAS Credits till min firma (genom att registrera företagskoden)?

Går alldeles utmärkt. Även om andemeningen är att de skall tillhöra din firma. Eller som föregående svarat, att det är tänkt man delger en resebyrå om det är sådan man använder sig av.
 

Dr. Miles

Expert
Värt att notera att man kan inte delbetala med SAS Credits. Hela resan måste betalas med SAS Credits.


Det går att tjäna SAS Credits när man bor på Radisson eller Park Inn i Europa & Mellanöstern.
Rezidor skrev:
*Participating hotels are all Radisson Blu and Park Inn by Radisson hotels in the following countries:
Austria, Bahrain, Belgium, Croatia, Czech Republic, Denmark, Egypt, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Jordan, Kuwait, Latvia, Lebanon, Lithuania, Luxembourg, Malta, the Netherlands, Norway, Oman, Poland, Portugal, Saudi Arabia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Kingdom, United Arab Emirates.
Landing Page - SAS

Det går också att skicka retro-claim av gjorda stays.
Club Carlson Loyalty Card & Hotel Rewards Program - Radisson Blu
Missing Miles - Park Inn by Radisson
 

jumbooze

Medlem
Värt att notera att man kan inte delbetala med SAS Credits. Hela resan måste betalas med SAS Credits.
Man kan ringa in och delbetala via corporate kundtjänst.

Är det någon som vet hur Plusgrade påverkar SAS Credits?
Sas plus saver ger ju inga credits och plusgrade bokas väl in i Sas plus saver vid upgrade från Go?

Angående retro claim, är det double dip för Radisson Blu, dvs gästen får Club Carlsson poäng och företaget Credits?
 

Dr. Miles

Expert
Man kan ringa in och delbetala via corporate kundtjänst.
Det gick inte att göra så tidigare när jag försökte förra gången.
Sas plus saver ger ju inga credits
Det här var nytt för mig. Tack för upplysningen.

SAS skrev:
tjänar du 2 - 4 % på allt resande* med SAS och våra partner;
Wideroe och Singapore Airlines beroende på bokningsklass
* exkluderat resande i SAS Go Light och SAS Plus Saver
Företagsprogram - SAS Credits - SAS
 

Dr. Miles

Expert
Tanken är ju att då är det bättre att bara köra plusgrade till Business saver annars så kan man ju "sabba" företagets intjäning
Jag tror att Plusgrade har inget med SAS Credit att göra.
Om du (företaget) har betalat för t ex SAS Go så bör företaget tjäna SAS Credit enligt SAS Go. Inte enligt uppgraderad klass med Plusgrade.
 

Glenn E

Medlem
Hur gör man för att registrera SAS credits när man bor på Radison?

Att man inte får några Credits för Plus saver var nytt även för mig. Vad är poängen med det kan man ju undra.
 
Toppen