Senaste nytt

ANA First, Frankfurt eller London?

Hej experter!

Kommer nästa månad åka till Tokyo med utresa ANA och hemresa Asiana F. Har idag bokat mig från FRA men såg att det finns plats från LHR också. Vad säger ni om Lounge utbud samt catering på flighten de två flygplaster emellan? LHR flighten's tid tilltallar mig mer för att undvika extrem jetlag. LHR avgår runt 19:00 och FRA 11:00

Tack på förhand :)
 

fcx

Medlem
Hej experter!

Kommer nästa månad åka till Tokyo med utresa ANA och hemresa Asiana F. Har idag bokat mig från FRA men såg att det finns plats från LHR också. Vad säger ni om Lounge utbud samt catering på flighten de två flygplaster emellan? LHR flighten's tid tilltallar mig mer för att undvika extrem jetlag. LHR avgår runt 19:00 och FRA 11:00

Tack på förhand :)

London ger access till United global First-loungen, som är en mycket trevlig upplevelse tycker jag. På FRA blir man hänvisad till den högst ordinära Senatorloungen.

Jag vet att @Jonas C har haft synpunkter på cateringen från FRA.
 

Jonas C

Medlem
Catering från Frankfurt var ingen höjdare. Fick bättre mat i Business från Bryssel till Tokyo förra året, än vad jag fick i vintras på FRA-HND.
 

mha321

Medlem
Det finns även kvällsflighten NH 224 med avgång 20.45 från Frankfurt.
Ankomst 16.10 Haneda.
Om målet är att vara framme med lite jetlag tycker jag detta är ett av de absolut bästa alternativ jag har tagit till Tokyo på länge. Toningen fungerar väldigt bra.

Har dock bara flugit den i business. Ska man ändå sova större delen av vägen räcker det bra. Ska man nyttja first biljetten ordentligt så är det ju andra prioriteringar som gäller, och då kan jag inte uttala mig om hur den står sig :)
 
Toppen