Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

mha321

Medlem
Mitt Amex-guld hos Marriott blev dock nedgraderat till "nya" Guld, vilket ej ger loungeaccess...
Även mitt blev "nya guld". Vad göra åt detta?
Är inte detta normalt?

I gamla systemet fick man spg gold, vilket egentligen motsvarar gamla marriott silver. Däremot fick man tillfälligt status matcha upp en nivå från spg till marriott under en kort övergångsperiod. Det gick alla spg gold.

I det nya man marriott gold vilket motsvarar gamla spg gold, alltså det man alltid fått.

Det man tagit bort är den tillfälliga upp matchningen en nivå man fick från spg->marriott, men det är oberoende av Amex eller andra partners.

Edit: det jag menar är, fanns det någonsin en möjlighet att direkt från Marriott Platinum (eller gamla Marriott Gold) utan att passera via SPG och deras uppmatchning?
 

Canadien

Medlem
Edit: det jag menar är, fanns det någonsin en möjlighet att direkt från Marriott Platinum (eller gamla Marriott Gold) utan att passera via SPG och deras uppmatchning?
Nej det gjorde det nog inte. Jag körde SPG och matchade sedan till gamla hederliga Marriott Gold. I år får jag väl se om det går att matcha på annat vis. United har funkat förut. Men nu blir det offtopic i denna tråd.
 

mha321

Medlem
Nej det gjorde det nog inte. Jag körde SPG och matchade sedan till gamla hederliga Marriott Gold. I år får jag väl se om det går att matcha på annat vis. United har funkat förut. Men nu blir det offtopic i denna tråd.
Ännu mer offtopic -- United matchar också "bara" till Gold väl?
 

RonnieK

Medlem
Vill du dela med dig av hur du lyckades få ditt guld bli platinum?
Jag gjorde ingenting utan det blev resultatet efter kombinering av konton (jag hade både SPG och Marriott sedan gammalt, bägge utan aktivitet).

Min poäng var, för att återgå till trådens ämne, att Amex inte engagerar sig i att nedgradera tredjepartsprogram. Det är i alla fall min upplevelse.
 

evr

Medlem
Om folk slutar med att skaffa Platinum för att få bonuspoängen och gratis statusar för att sedan säga upp det efter gratis-perioden så kanske vi som betalar för oss slipper se prishöjningar och försämrade förmåner framöver...
Bara en tanke
 
Om folk slutar med att skaffa Platinum för att få bonuspoängen och gratis statusar för att sedan säga upp det efter gratis-perioden så kanske vi som betalar för oss slipper se prishöjningar och försämrade förmåner framöver...
Bara en tanke

Har en känsla att det inte går någon nöd på AMEX kreditkortsavdelning :)

1e014d2d48bed369ce46b3782c27ff46.jpg
 

Direktorn

Medlem
Har Amex Platinum. Har inte bott tillnärmelsevis tillräckligt antal nätter för Hilton Gold föregående år. Efter uppdatering från Hilton fick jag automatiskt Gold igen, kul!
 
Toppen