Senaste nytt

Amex platinum kampanj - gratis första kvartalet

palmen

Moderator
Fick denna reklam på instagram. Tydligen kan man få ett platinum för 4500 för första året då de bjuder på 3 månaders avgift.
Har själv funderat på kortet nu med Pontus loungen så kanske ska slå till.
Screenshot_20170709-071307.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kelgris

Medlem
Jag har idag AmEx Premium som är bra för att tjäna in en 2-4-1 voucher och fler voucher har jag inget tillfälla att utnyttja i alla fall. Jag har för mig att med Platinum kan man utan extra avgift välja ha ett Premium som extrakort. Då kan man använda Premium för de första 150.000 SEK för att tjäna in 2-4-1, och byta sedan till Plantinum som ger reward points, eller fortsätta med Premium om man vill tjäna in Eurobonus poäng, alltså med ytterst lite spend på Platinum. Har jag uppfattat detta rätt? Räknas de spend på Premium som man redan haft mot de 150.000 SEK eller måste börja om med ett extra kort?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

seat56f

Medlem
Från Amex hemsida: Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | American Express Sverige
  • 500 kr per månad (0 kr första kvartalet)2

  1. Ingen faktureringsavgift tillkommer under förutsättning att du betalar fakturan i tid. Din köpgräns fastställs på basis av flera faktorer, bl a din betalningsförmåga och betalningshistorik.

  2. Detta erbjudande gäller endast för dig som inte har ett privat American Express-Kort idag och kan ej kombineras med andra erbjudanden. Erbjudandet gäller t o m 31 oktober 2017

Sen har ju American Express lyckats kreditera poäng för värvningar av redan-innehavare och annat, så hur bra de håller efter vet jag inte, men enligt T&C kan man alltså inte hoppa på om man redan har t.ex. ett SAS Amex Premium/Elite.

Edit: Själv är jag nyfiken på om hotellförmånerna gäller så länge man har kortet, eller om det bara är första året man kan få fri högre status? Har för mig jag har läst lite olika vad gäller det där.

Boende som förgyller resan
Som Platinum-medlem har du särskilda förmåner som t.ex. rumsuppgradering i mån av tillgång hos hotell som ingår i The Vacation Collection och FINE HOTELS & RESORTS. För bokning och mer information är du som Platinum medlem alltid välkommen att kontakta våra resekonsulter.

Platinum ger dig också tillgång till medlemskap i flera hotells och hyrbilsföretags lojalitetsprogram på en högre nivå:

  • Club Carlson - Gold
  • Hilton Honors - Gold
  • MeliáRewards - Gold
  • Scandic Friends - 3rd floor
  • Shangri-La Golden Circle - Jade
  • Starwood Preferred Guest - Gold
  • Hertz#1Club ®- Gold
  • Avis Preferred
 

palmen

Moderator
Från Amex hemsida: Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | American Express Sverige




Sen har ju American Express lyckats kreditera poäng för värvningar av redan-innehavare och annat, så hur bra de håller efter vet jag inte, men enligt T&C kan man alltså inte hoppa på om man redan har t.ex. ett SAS Amex Premium/Elite.

Edit: Själv är jag nyfiken på om hotellförmånerna gäller så länge man har kortet, eller om det bara är första året man kan få fri högre status? Har för mig jag har läst lite olika vad gäller det där.

Boende som förgyller resan
Som Platinum-medlem har du särskilda förmåner som t.ex. rumsuppgradering i mån av tillgång hos hotell som ingår i The Vacation Collection och FINE HOTELS & RESORTS. För bokning och mer information är du som Platinum medlem alltid välkommen att kontakta våra resekonsulter.

Platinum ger dig också tillgång till medlemskap i flera hotells och hyrbilsföretags lojalitetsprogram på en högre nivå:

  • Club Carlson - Gold
  • Hilton Honors - Gold
  • MeliáRewards - Gold
  • Scandic Friends - 3rd floor
  • Shangri-La Golden Circle - Jade
  • Starwood Preferred Guest - Gold
  • Hertz#1Club ®- Gold
  • Avis Preferred
Om detailing stämmer kanske manufactured ju säga upp premium och få ett nytt gratis via platinum om det fortfarande är möjligt. Blir ju dock kreditkort istället för betalkort.
 
Går det inte att bli gästad en gång först så man vet om det är något att ha?

[OT] Maten i AMEX loungen är toppen, i min mening. Har hittills besökt loungen 5 gånger och gästat 4 av gångerna. Mina gäster uppskattar AMEX loungen mera än SAS Guld loungen.

Som @palmen skriver: Efter 12-15 besök hos Pontus in the Air kan man räkna hem avgiften.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen