Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Uppenbart har jag aldrig varit på Pontus, därav denna novisa fråga.

Vad kostar och vad kostar inte som AMEX Platinum kund? Ser ju många skriva om att dom "tjänar in" månadskostnaden på det ena och det andra (tex räkmacka), men när jag läser menyn på deras hemsida står det att den kostar 245kr. Smått förvirrande.

Pontus in the Air – Pontus Frithiof
 

agehall

Medlem
Vad kostar och vad kostar inte som AMEX Platinum kund? Ser ju många skriva om att dom "tjänar in" månadskostnaden på det ena och det andra (tex räkmacka), men när jag läser menyn på deras hemsida står det att den kostar 245kr. Smått förvirrande.
Ja? Ät två per månad och du har fått ett värde motsvarande ca 500kr vilket är vad ett AmEx Platinum kostar i Sverige per månad.
 

Teddulin

Medlem
Uppenbart har jag aldrig varit på Pontus, därav denna novisa fråga.

Vad kostar och vad kostar inte som AMEX Platinum kund? Ser ju många skriva om att dom "tjänar in" månadskostnaden på det ena och det andra (tex räkmacka), men när jag läser menyn på deras hemsida står det att den kostar 245kr. Smått förvirrande.

Pontus in the Air – Pontus Frithiof

Menyn som du läser är från restaurangen som vem som helst kan besöka. Loungen är en mindre separat avdelning och där är räkmackan plus ett par till matalternativ och öl/vin gratis för Platinuminnehavare och en gäst.
 
Ja? Ät två per månad och du har fått ett värde motsvarande ca 500kr vilket är vad ett AmEx Platinum kostar i Sverige per månad.

Ja, men inte om man får betala för räkmackan, vilket var min fråga. Vad som kostar och inte :)

Menyn som du läser är från restaurangen som vem som helst kan besöka. Loungen är en mindre separat avdelning och där är räkmackan plus ett par till matalternativ och öl/vin gratis för Platinuminnehavare och en gäst.

Tack för infon! Finns aktuella alternativ någonstans?
 

Berglund

Medlem
Menyn som finns att välja på för Amex Platinum och Centurion är inte direkt hemlig men är heller inget som brukar publiceras publikt av vare sig Amex eller Pontus. Dessutom varierar menyn var 3-4 vecka, vilket innebär att om det endast är räkmackan man är ute efter riskerar man att bli utan om man inte reser tillräckligt ofta. Det kan därför vara svårt att räkna hem Platinumkortet på enbart mat och dryck hos Pontus om man inte frekventerar Arlanda hyggligt ofta.
 
Jag är inte ute efter att räkna hem något, utan är nyfiken på information om vad man kan förvänta sig som Platinumkund när man besöker Pontus.
Nu har jag fått mig en uppfattning :)
 

palmen

Moderator
Jag är inte ute efter att räkna hem något, utan är nyfiken på information om vad man kan förvänta sig som Platinumkund när man besöker Pontus.
Nu har jag fått mig en uppfattning :)
Det brukar finnas 3 alternativ för mat (efter 10, innan är det frukost).
Tidigare var det räkmacka, viltskav, laxsallad. Detta körde de hela tiden men nu senaste månaden typ har de gått över till en meny som ändras var 3-4 vecka. Ryktet säger att de precis nu i dagarna ändrade denna meny så vilka maträtter som ingår just nu är lite oklart, får vänta tills någon varit där och kan fota menyn.

Utöver maten ingår också öl/vin samt alkoholfritt och det brukar finnas små bakverk/kakor att äta. Man kan även köpa till en GT för 50 kronor har jag för mig eller beställa valfritt från restaurangen/baren till de priser som gäller där.

Personligen brukade jag ta en räkmacka och sen betala för en bra öl för att slippa staropramen och calrsberg som är de som ingick tidigare.
Kommer passera förbi imorgon igen, men det är vid frukosttid, kan ju se om man kan få låna en meny så jag kan rapportera om vad nuvarande mat är om ingen hinner före.
 
Toppen