Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Hachans

Medlem
Häromdagen fick vi vänta 40 minuter (!) på maten. Och när den kom var det fel mat... Helt ensamma i loungen. Trots att det var Lena som bossade och som vad om ursäkt tre gånger. Och så har tyvärr varit förut flera gånger. Servicen på Pontus är och har alltid varit ojämn.
Ju mindre folk desto sömnigare kock...

Helt ensam i loungen och att hon öht tog ut fel mat till er visar ju att servisen också sover.
 

palmen

Moderator
Det där måste vara från centurion sidan?
Om du syftar på inlägget från @samet så är det från platinum delen och inte från centurion delen. Som han skrev stod det 2 soffor där med soffbord tidigare (typ plats för max 4 personer). Till vänster om bordet så ser du det bord som används för att ställa fram kakor och frukost på mm.
 

MTheC

Medlem
Lunch på Pontus-loungen. Biff a la lindström var ok, var sen sugen på ett bra glas vin så kollade listan från Pontus in the Air. Fastnade för ett glas Comtes de champagne till ok pris. Tycker vinlistan håller bra kvalitet - synd att man inte får rabatt när man beställer från loungen.
72FD247A-AE92-4B43-8270-E4B16304C856.jpeg
29919501-416D-4CE7-B62B-69F7BC2FE9D0.jpeg
 

Mangostan

Medlem
Tycker vinlistan håller bra kvalitet - synd att man inte får rabatt när man beställer från loungen.

Jag fick inte ens Eurobonuspoäng där, så vägrar av princip att köpa något mer där. Det var den där Lena som berättade att de inte kunde dra EB-kortet i loungen, endast i själva restaurangen. Mycket märkligt (och dåligt) anser jag. Detta var 2019. Dock så borde väl poängen komma nu när det nya systemet med kopplade kreditkort har kommit. Rapportera gärna om du har kopplat kortet och får poängen.
 

taxvalp

Medlem
Lunch på Pontus-loungen. Biff a la lindström var ok, var sen sugen på ett bra glas vin så kollade listan från Pontus in the Air. Fastnade för ett glas Comtes de champagne till ok pris. Tycker vinlistan håller bra kvalitet - synd att man inte får rabatt när man beställer från loungen.
Visa bifogad bild 104722 Visa bifogad bild 104723

Såg just också att rabatten med Dufry-appen (10%) tycks vara borta...
 

MTheC

Medlem
Jag fick inte ens Eurobonuspoäng där, så vägrar av princip att köpa något mer där. Det var den där Lena som berättade att de inte kunde dra EB-kortet i loungen, endast i själva restaurangen. Mycket märkligt (och dåligt) anser jag. Detta var 2019. Dock så borde väl poängen komma nu när det nya systemet med kopplade kreditkort har kommit. Rapportera gärna om du har kopplat kortet och får poängen.
Har kopplat kortet så får se om det dyker upp några poäng.
 
Toppen