Senaste nytt

American Express Invites® Invites Lounge Globen

Rebel

Medlem
Vilket/vilka AMEX-kort ger tillträde (eller beror det på evenemang/biljettkategori)? :rolleyes:

Med Elite får du tillgång till fast tracken och sen hamna man i ”lilla” lounge på sidan av ena långsidan. Jag vet inte vad den heter, om den har ngt namn. Där ingår inget, men har man platser på rätt sida så kan man gå rakt ut till platserna. Har man plats på fel sida så får man gå runt.
 
Utsikten från loungen var fenomenal. Vi frågade om vi fick sitta kvar i loungen under Bamse-showen men personalen sa nej. Såg dock sen att det var en del folk kvar i loungen under showen. Ibland är det bättre att inte fråga ;).

Platserna i loungen under show/konsert kan bokas av Centurionmedlemmar mot en avgift.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Malu

Medlem
Ska dit på fredag och titta på Idol-finalen med dotter och hustru...
Står på inbjudan att man får möte några av "idolerna" i premium lounge innan sändningen, så en av oss kan bli riktigt nöjd gissar jag. Vi andra kanske är mer intresserad av glaset med bubbel. :rolleyes:
 

Jonas F

Medlem
Jag ser att man måste boka plats i den här loungen numera (kanske alltid varit så?). Nu råkade det bara finnas en plats kvar enligt bokningssidan så mitt sällskap får vänta utanför vad det verkar. Vet någon om det går bra att få plats på plats så att säga eller är det strängt stopp om man inte förbokat?
 

Berglund

Medlem
Vet någon om det går bra att få plats på plats så att säga eller är det strängt stopp om man inte förbokat?
Det har varit strängt stopp de gånger jag har frågat. Då har det ändå handlat om en tredje person som i sig själv är huvudkortsinnehavare. Svaret har otvetydigt varit nej varje gång, helt oavsett hur det sett ut på listan. Helt analogt alltså, står du på listan = Hej&Välkommen, står du inte på listan = Hejdå.
 

Jonas F

Medlem
Det har varit strängt stopp de gånger jag har frågat. Då har det ändå handlat om en tredje person som i sig själv är huvudkortsinnehavare. Svaret har otvetydigt varit nej varje gång, helt oavsett hur det sett ut på listan. Helt analogt alltså, står du på listan = Hej&Välkommen, står du inte på listan = Hejdå.
Tack för svaret. Då vet vi att vi inte kan räkna med att komma in med andra ord och får hitta på något annat att göra en stund innan det börjar. Synd att det inte finns någon standbylista eller så.
 
Tack för svaret. Då vet vi att vi inte kan räkna med att komma in med andra ord och får hitta på något annat att göra en stund innan det börjar. Synd att det inte finns någon standbylista eller så.
Det är helt obegripligt att det inte finns standbylista. Har aldrig lyckats få en plats då det varit fullt... Hur många tar loungen?
 

bvs

Medlem
Det är helt obegripligt att det inte finns standbylista. Har aldrig lyckats få en plats då det varit fullt... Hur många tar loungen?

Tror nog max antal är rätt begränsat och att man får ta med sig tre extra med plat och fem extra med centurion gör nog att platserna försvinner rätt fort. Utöver besökare innan eventet börjar så måste de ju också ta hänsyn till de företag som har platser i loungen under eventet (inklusive de åtta som Centurion kan boka)
 
Toppen