Senaste nytt

American Express Invites® Invites Lounge Globen

Mediana

Medlem
Hej,

Någon som kan berätta lite om den här loungen? Vad jag förstår så öppnar den 1 timme innan föreställning och att man behöver anmäla närvaro i förväg, men hittar ingen info om vad den erbjuder.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Rogbjo

Medlem
Den är inget speciellt. VIP entre så att du slipper köa och direktutgång till läktaren.
Du får betala dyrt för dryck och mat, inget ingår.
 

KiMeister

Medlem
Den är inget speciellt. VIP entre så att du slipper köa och direktutgång till läktaren.
Du får betala dyrt för dryck och mat, inget ingår.
Är det verkligen inget som ingår? Vi är ett gäng som snart ska dit och blev meddelade att ta Amex fast track för upphämtning av drinkbiljetter åtminstone.
 

Rogbjo

Medlem
Det beror väl kanske på vad man klpt för biljetter. Jag köper premiumbiljetter och då ingår inget i normala fall.
 
En fast track in på Globen så du slipper köerna, tillgång till Amex Loungen, där iaf jag fått ett glas skumpa gratis. Sen finns mat och dryckes möjligheter, skall man äta skall man boka, annars är det bara att åka upp, få lite svindel och dricka bubbel.
 

adhoc76

Medlem
Ganska trevligt faktiskt, om man inte har extrema förväntningar. Ett glas prosecco ingår och de har annat att köpa om man önskar det. Slänger med ett par bilder.

37E3F5F9-6C3A-4D00-BFC7-82B111A44175.jpeg
583A8FDC-F0D5-4E18-8002-CA97558BD86C.jpeg
 

Gus

Medlem
Otroligt trevlig lounge! :) Vi blev eskortetad till loungen från Amex egen VIP-ingång. Nästan som Lufthansa First class. :) Väl i loungen fick vi välja mellan Bubbel (ej Champagne), öl (tyvärr bara Norrlands, fast de har fler sorter), vin eller läsk. Det blev bubbel till föräldrarna och Fanta till kidsen. Köpte ett paket chips som tilltugg :).

Det fanns även en separat meny med diverse rätter som lät trevliga samt Champagne etc.

Utsikten från loungen var fenomenal. Vi frågade om vi fick sitta kvar i loungen under Bamse-showen men personalen sa nej. Såg dock sen att det var en del folk kvar i loungen under showen. Ibland är det bättre att inte fråga ;).

Och Bamse-showen var för övrigt otroligt bra! Vilket tryck det var på farmor, Skalman och de andra! :D

20191130_133144.jpg


20191130_151455.jpg


En kram av lille-skutt är aldrig fel.
 
Toppen