Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Joggi

Medlem
Flyger nästan uteslutande med Star Alliance men skapade ett AAdvantage-konto för att kreditera miles i samband med dealen till St Maarten. Såg nu att det låg 45 000 miles på kontot som jag tänkte spendera på någonting kul. Frugan gillar New York och jag har läst mig till att poängen kan räcka till New York i ekonomiklass om jag hittar MileSAAver off peak biljetter. Om man undviker British Airways så blir skatterna dessutom rimliga.

Finns det några andra alternativ som man kan bränna 45K poäng på? Finns det t.ex. någon flight med "riktig" business class inom Europa som kan vara bättre utnyttjande av poängen än ekonomiklass till New York? Tacksam för alla tips!
 

Jonas C

Medlem
Finns det några andra alternativ som man kan bränna 45K poäng på? Finns det t.ex. någon flight med "riktig" business class inom Europa som kan vara bättre utnyttjande av poängen än ekonomiklass till New York? Tacksam för alla tips!
Enkelresa i Business till Mellanöstern/Indiska subkontinenten.
 
Håller på och bokar en (två) award-resor. En med Eurobonus-poäng och en med AAdvantage-poäng.
Tänkte köra GOT-LAX med Lufthansa och sen LAX-(Söderhavet nånstans) med AAdvantage.
Men när jag söker på Americans sida så hittar jag inga flyg LAX-PPT t ex när man väljer redeem miles.

Är det bättre att söka någon annanstans? Har aldrig bokat en bonusresa så detta skall bli lite intressant...
 

jumbooze

Medlem
Håller på och bokar en (två) award-resor. En med Eurobonus-poäng och en med AAdvantage-poäng.
Tänkte köra GOT-LAX med Lufthansa och sen LAX-(Söderhavet nånstans) med AAdvantage.
Men när jag söker på Americans sida så hittar jag inga flyg LAX-PPT t ex när man väljer redeem miles.

Är det bättre att söka någon annanstans? Har aldrig bokat en bonusresa så detta skall bli lite intressant...
Tror du får söka LAX-PPT via expertflyer ( en betald tjänst )
 

Glenn E

Medlem
Vet inte om det funkar på LAX-PPT men jag har alltid använt British Airways för att söka bonusresor på One World bonusresor.
 

cph_flyer

Medlem
Men när jag söker på Americans sida så hittar jag inga flyg LAX-PPT t ex när man väljer redeem miles.
Är det bättre att söka någon annanstans? Har aldrig bokat en bonusresa så detta skall bli lite intressant...

Det virker som om AA efterhånden er blevet utroligt nærige mht awardrejser, og det gælder nok især interkontinentale rejser. Har selv forsøgt at finde awardrejser med AA mellem CPH og det vestlige USA til næste sommer, men det er meget sparsomt med tilgængelighed. Masser af plads med BA , men her kommer man også hurtigt af med ca 1000$ i afgifter.
 

Dr. Miles

Expert
Håller på och bokar en (två) award-resor. En med Eurobonus-poäng och en med AAdvantage-poäng.
Tänkte köra GOT-LAX med Lufthansa och sen LAX-(Söderhavet nånstans) med AAdvantage.
Men när jag söker på Americans sida så hittar jag inga flyg LAX-PPT t ex när man väljer redeem miles.

Är det bättre att söka någon annanstans? Har aldrig bokat en bonusresa så detta skall bli lite intressant...
American Airlines flyger inte Los Angeles-Papeete själva, utan v Air Tahiti Nui.
Som @jumbooze skriver, du kan kolla awardtillgänglighet av Air Tahiti Nui på ExpertFlyer.
 

Johan67

Medlem
Har en massa poäng kvar sedan USDM-tiden...ingen AA/OW-resa planerad just nu...hur håller man liv i kontot på bästa/enklaste sätt, dvs så att inte poängen försvinner?
 

Ghoose

Medlem
Om man har 360 000p, går det ens att få till en bra F resa med AAdv längre? Ser väldigt sällan någon som bokat något "roligt" med AAdv... Eller är anledningen till detta att det helt enkelt inte är så förmånligt att köpa poäng?
 
Toppen