Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Jönsson

Medlem
@Jönsson Nu vet jag inte vad andra har för ingångar, informationskanaler och "vänner" på SAS.
Själv känner jag en av de äldsta piloterna "still in active service" samt två personer på huvudkontoret.
Som sagt, när LH wetleasar en A330 till SAS - Ring Mig Då! :)
Bara för att klargöra, så tror inte jag heller ett ögonblick på det ryktet. :)
 
Samtidigt, ingen rök utan eld. Det är ju inte helt ovanligt att företag läcker information, medvetet eller omedvetet.

Jag har också svårt att tro på det här ryktet (den delen med Lufthansa), men vi vet ju att Seoul finns ganska högt på SAS lista över möjliga destinationer.

Vi hörde något rykte för ett tag sedan om att SAS skulle leasa ett plan (från samma Schweiziska bolag som flyger till Boston) för att flyga till Shanghai. I mina öron lät det mindre troligt då man redan har en väl fungerande linje till Shanghai, men..... vad är det som säger att det här ryktet om Seoul inte bara är en "förfinad" version av Shanghai-ryktet? Den här gången kanske destinationen blev rätt, men uthyraren fel (kanske t o m ett rimligt misstag från en som ev inte är 100% insatt).

Jag tror att vi har något här som kommer att klarna om en inte allt för avlägsen framtid.
 

Fredrik

Medlem
Mest sannolikt är att ett stort antal destinationer diskuterats relativt öppet inklusive olika sätt att lösa logistiken. Anställda hör sen delar och spekulerar utifrån det.
 

JKW

Medlem
Hörde av en kompis som jobbar på SAS att dom ska börja flyga till Seoul nu i december och att dom ska leasa en A330 från Lufthansa.
Hoppas det stämmer.

Det känns extremt otroligt men det vore ju väldigt trevligt om det vore sant. Gärna från ARN.
 

011430121

Medlem
Hörde av en kompis som jobbar på SAS att dom ska börja flyga till Seoul nu i december och att dom ska leasa en A330 från Lufthansa.
Hoppas det stämmer.
Klarar Lufthansas 330 av att flyga CPH/ARN till ICN?
För att få lönsamhet så måste det vara mycket Cargo på en sådan linje.
Korean Air har väl en 747 Cargomaskin mellan ARN och ICN, vet inte hur det är mellan CPH-ICN om de även flyger däremellan.
Glöm inte att Finnair har sedan länge en etablerad linje på sträckan.
 
Jo då range är ok men lönsamheten ligger som sagt i cargo. AF körde A330 på CDG-NRT förut, vilket är mer än 1000 miles längre än CPH-ICN.
 

chazzie

Medlem
Mest sannolikt är att ett stort antal destinationer diskuterats relativt öppet inklusive olika sätt att lösa logistiken. Anställda hör sen delar och spekulerar utifrån det.

Förmodligen, men med lite medvind och nedförsbacke är ryktet om destinationen ICN sant, då får gärna källan för maskinen vara den spekulerade delen :)
 

JKW

Medlem
Har vi några nya rykten på g vad gällande longhaul till/från Skandinavien? Förutom ICN.
Om vi ska spekulera, vad vore mest rimligt att nästa skulle bli och varför?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Har vi några nya rykten på g vad gällande longhaul från Skandinavien? Förutom ICN.
Om vi ska spekulera, vad vore mest rimligt att nästa skulle bli och varför?
Finns en lång tråd som spekulerar om det. Den heter något liknande "vilka blir sas nya longhaul destinationer"
 

JKW

Medlem
Finns en lång tråd som spekulerar om det. Den heter något liknande "vilka blir sas nya longhaul destinationer"
Helt riktigt, men jag tänkte lite bredare än just bara SAS.
Även fast det inte är supervanligt, så går det faktiskt att andra bolag än just SAS öppnar linjer till Skandinavien. Inser nu att jag kanske skulle förtydliga med ett till också.
 
Toppen