Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

NyfikenGrau

Medlem
Ah, tack, där ser man. Verkar ha varit på tal länge alltså, men stramats upp på sistone.
Inget som påverkar mig personligen så mycket, det fåtal gånger jag utnyttjat detta har varit när jag flugit på Lufthansagruppens billigaste biljetter som enbart ger poäng till Miles and More, men det är tveksamt om det handlat om ens 1000 poäng totalt.
Är man bosatt i Sverige och flyger rätt sällan kan jag se en viss nytta med att växla mellan Aegean Miles and Bonus och SAS Eurobonus, förutsatt att man redan har A3G.
 

Funcadelic

Medlem
Ett rykte rörande Amex gör gällande att de plockar bort EB-nummer, hyrbilskoder etc från sina co-brand kort. Det skulle i så fall innebära att man måste ha ett dedikerat kort (sk single brand) för att ha en fysisk representation av sin tier level.
 

olo

Medlem
Ett rykte rörande Amex gör gällande att de plockar bort EB-nummer, hyrbilskoder etc från sina co-brand kort. Det skulle i så fall innebära att man måste ha ett dedikerat kort (sk single brand) för att ha en fysisk representation av sin tier level.
Sedan i våras präglas inte länge AC-kort med texten AC, så något verkar vara i görningen.
 

Fredrik

Medlem
Frågan är om Lufthansa verkligen vill ha Air Berlin? En konkurrent kan vara bra att ha så att inte andra konkurrenter tar sig in. Tex irländska konkurrenter.
 

011430121

Medlem
Frågan är om Lufthansa verkligen vill ha Air Berlin? En konkurrent kan vara bra att ha så att inte andra konkurrenter tar sig in. Tex irländska konkurrenter.
Frågan är nog vad myndigheten säger om denna affär. Förmodar att man har varit i kontakt med tyska konkuransverket i förväg.
 
  • Gilla
Reactions: Pho
Toppen