Senaste nytt

Airbus lägger ner A380

trskial

Medlem
A380 är riktigt häftig att flyga med speciellt starten. Det är något speciellt med starten och när den där jätte metallfågeln lättar från marken. Har haft möjligheten att flyga A380 tre gånger (Emirates). Dock så har jag aldrig flugit B747 så jag kan inte jämföra med den :)
 

Mr Planning

Medlem
B747 är en ikon, alltid speciellt att se den.

A380 är däremot helt överlägsen att flyga med tanke på utrymmena och hur tyst det är i jämförelse.

Drottningen och kungen i luften
 

mha321

Medlem
Är det så?
Guiden i Toulouse stoltserade med Emirates som största operatören med ”162 aircrafts”, Wikipedia anger 162 ”Firm orders”, men vad vet jag?
Det var när man minskade sin order till en flotta på 123st från 162st som airbus bestämde sig för att lägga ner A380. Detta annonserades alltså igår. Om guiden var idag så var de dåligt informerade, och Wikipedia är väl helt enkelt inte uppdaterar ännu.
 

majer

Medlem
Det var när man minskade sin order till en flotta på 123st från 162st som airbus bestämde sig för att lägga ner A380. Detta annonserades alltså igår. Om guiden var idag så var de dåligt informerade, och Wikipedia är väl helt enkelt inte uppdaterar ännu.
Ah, orsak och verkan alltså.
Jag besökte Toulouse för ca två veckor sedan så detta var kanske inte ens verklighet då. Tack för påpekandet.
 

JacobGBG

Medlem
Tråkigt men egentligen inte oväntat. Tröskelinvesteringen för en A380 och kostnaden att ständigt hålla dessa i drift är ingen liten penning.

Älskar att flyga A380 med dess utrymmen och låga ljudnivå.
 
Toppen