Senaste nytt

6000 EB baspoäng saknas...

Nomad

Ny medlem
För första gången är jag nära Guldkortet. Behöver dra in 6000 baspoäng innan november är slut... Någon som har bra tips på hur man enklast och billigast fixar detta? Eller är det inte värt det?
 

Ung Diamond

Ny medlem
Det enklaste och billigaste sättet att få de sista Eurobonus poängen är via ett SAS Amex Elite ifall du inte har ett redan så att säga. Det är ett kreditkort som kostar 4800kr per år och ger dig 20 000 baspoäng per år. Ifall du redan har ett sådant så måste du flyga ihop de sista poängen eller köpa de sista poängen för 1 krona styck alltså blir slutsumman 6000kr för att få in de sista poängen till att nå guld statusen. Det blir nog det billigaste vägen eftersom du behöver en plusresa för att nå de sista poängen ifall du väljer att flyga. Som svar på ifall det är värt pengarna eller inte så beror det på hur mycket du flyger allmänt. Ifall du flyger mycket så är det absolut värt det.
 

Tonton

Medlem
Det enklaste och billigaste sättet att få de sista Eurobonus poängen är via ett SAS Amex Elite ifall du inte har ett redan så att säga. Det är ett kreditkort som kostar 4800kr per år och ger dig 20 000 baspoäng per år. Ifall du redan har ett sådant så måste du flyga ihop de sista poängen eller köpa de sista poängen för 1 krona styck alltså blir slutsumman 6000kr för att få in de sista poängen till att nå guld statusen. Det blir nog det billigaste vägen eftersom du behöver en plusresa för att nå de sista poängen ifall du väljer att flyga. Som svar på ifall det är värt pengarna eller inte så beror det på hur mycket du flyger allmänt. Ifall du flyger mycket så är det absolut värt det.

Det blir bättre värde på pengarna/poängenatt flyga ihop det med TAP-dealen om man ser inpå nästa år också, snarare än att köpa poängen.

ca 12k SEK för OSL-LIS-EWR-LIS-OSL och då cirka 20 800 poäng in på kontot. Lägger personen i fråga det över månadsskiftet får @Nomad då EBG i år samt möjligheten att tillgodoräkna sig cirka 10k baspoäng nästa år.

Detta förutsatt att det finns dessa resor till ovan pris inom den tidsram som detta behöver utföras.
 

IT-snubben

Medlem
För första gången är jag nära Guldkortet. Behöver dra in 6000 baspoäng innan november är slut... Någon som har bra tips på hur man enklast och billigast fixar detta? Eller är det inte värt det?

Det går ju att köpa baspoäng för extrapoäng också. 6000 baspoäng kostar dig 60000 extrapoäng och tar dig över tröskeln till guld.

Om ett guld är värt 60000 extrapoäng eller inte beror ju väldigt mycket på dig själv, ditt resemönster samt på hur pass stor tillgång du har till extrapoäng och om du har något speciellt i åtanke för dessa. Vissa tycker det enda poängen ska användas till är till business- eller firstresor i long haul, andra köper SAS-muffins för poängen. :rolleyes:

60000 poäng ger access till businesslounge (Stockholm/Köpenhamn/Oslo) 20 ggr. Ett guldkort ger access till SAS Goldlounge inkl 1 gäst alt. 4 familj (Stockholm/Köpenhamn/Oslo) och access till star alliance-lounger ute europa inkl 1 gäst.

Guldkort ger 25% högre poängintjäning när du flyger vilket gör att du tjänar in poängen snabbare och har lättare att behålla guld när du väl har ett.
 

molntankar

Medlem
Om jag får ge mina "2 cent" så skulle jag föreslå att du hittar en bra deal att flyga in poängen, snarare än att köpa dem för pengar eller poäng. Anledningen är att köpta baspoäng bara kan flytta upp din status, de är inte mer värda än så, medan influgna poäng kan ta dig till guld samt ge dig poäng att handla för i framtiden.

Det blir bättre värde på pengarna/poängenatt flyga ihop det med TAP-dealen om man ser inpå nästa år också, snarare än att köpa poängen.

ca 12k SEK för OSL-LIS-EWR-LIS-OSL och då cirka 20 800 poäng in på kontot. Lägger personen i fråga det över månadsskiftet får @Nomad då EBG i år samt möjligheten att tillgodoräkna sig cirka 10k baspoäng nästa år.

Ett bra förslag! Om det ligger inom budget. Prisvärt och många poäng, men fortfarande krävs det ju att man kan lägga ut de pengarna på en resa alldeles oavsett om det är prisvärt eller ej.

Eller till Warsawa i Plus Pro ToR
Också en bra idé. Här kan man komma undan med bättre pris i krona per poäng än att faktiskt köpa poängen direkt från SAS. Jag vet inte vilken flygplats @Nomad utgår ifrån men hittade följande resa från Oslo, 6000p för 3769 SEK:

13171726 Flight selection _ SAS.png



Edit: 25 november till 28 november
 

trekker

Medlem
Kör Lufthansa i Business i rätt klasser via FRA eller MUC till annat europeiskt land. 2 ben i D ger 4000 och 2 i Z ger 2500. Borde gå att få för runt 5000 SEK.
 

Tonton

Medlem
Också en bra idé. Här kan man komma undan med bättre pris i krona per poäng än att faktiskt köpa poängen direkt från SAS. Jag vet inte vilken flygplats @Nomad utgår ifrån men hittade följande resa från Oslo, 6000p för 3769 SEK:

13171726-flight-selection-_-sas-png.99853



Edit: 25 november till 28 november

Det brukar gå att hitta liknande deals till Malaga. Skickade iväg brorsan och min mor på en sådan MR tidigare i våras.Dock med utgångspunkt ARN. De betalde ungefär samma peng, lite billigare till och med, och fick drygt 7000 poäng.

Med det sagt - bra förslag!
 
Toppen