Senaste nytt

4 billiga segment sökes - start från Stockholm eller Tallinn (och gärna däremellan)

sk-sthlm

Medlem
Stort tack för förslagen! USA känns ju lite mer spännande än Glasgow över dagen...! Kul att BA kommer till Tallinn - tyvärr tror jag inte att jag kommer vara här lika mycket när det sker, men ändå!
 

olo

Medlem
BA flights are:
  • flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer
  • codeshare flights on other carriers with a BA flight number
Det ger ju inte 4 ben med BA så det är nog inte så användbart tyvärr.
Att det är Finnair spelar väl ingen roll, då de går att köpa med BA-nummer på britishairways.com..?
Nu kan @agehall BA mycket bättre än mig, men jag trodde att det var så BAEC fungerade? Att det inte spelade roll vad som är målat på planet om flightnumret började med "B-A". Har jag missuppfattat något?
 

Homer

Medlem
Att det är Finnair spelar väl ingen roll, då de går att köpa med BA-nummer på britishairways.com..?
Nu kan @agehall BA mycket bättre än mig, men jag trodde att det var så BAEC fungerade? Att det inte spelade roll vad som är målat på planet om flightnumret började med "B-A". Har jag missuppfattat något?


Ja det stämmer, men problemet men den rutten från Bromma är priset, med BA flightnummer blir det 10.000 kr
istället för 1.400 kr med AY - eller har du hittat andra priser?



Från Arlanda går det däremot att hitta bra priser via LHR med BA flightnummer

Tallin.jpg
 
Last edited:

olo

Medlem
Ja det stämmer, men problemet men den rutten från Bromma är priset, med British Airways flightnummer blir det 10.000 kr
istället för 1.400 kr med AY - eller har du hittat andra priser?
Aha, jag har inte tittat på priser eller vilka fares som går att trixa med, utan mer bara konstaterat att det gick att fixa 4 ben, på en t&r utan att lägga tiden på att flyga via London - och utan att sitta på en BA-målat plan.
 

sk-sthlm

Medlem
Ja det stämmer, men problemet men den rutten från Bromma är priset, med BA flightnummer blir det 10.000 kr
istället för 1.400 kr med AY - eller har du hittat andra priser?



Från Arlanda går det däremot att hitta bra priser via LHR med BA flightnummer

Visa bifogad bild 60486

Tack Homer - det där är ju en given routing! Men nästa fråga blir förstås var man kan boka den - på BAs svenska hemsida kommer bara alternativet Stockholm-Helsingfors-Tallinn upp, till det facila priset av 10 493 SEK. Finns det ngn resebyrå man kan använda när det är viktigt att få BA-nummer på flygen?
 

Homer

Medlem
Bra fråga, nästa fråga :)
Om det inte går via någon resebyrå, eller BA via telefon så kanske det inte
alls går att boka alls, gissningsvis är det isåfall Finnairsegmenten som är problemet -
jag har ofta hitta Finnairrutter med Matrix som inte gått att boka.

Agehall, Senator eller Dr.Miles kanske har någon annan förklaring?

Går att boka som 2 biljetter, ARN-LHR //LHR-HEL-TLL men det ser ut att bli minst 500kr dyrare.

ARN-LHR-TLL borde åtminstone gå att boka via telefon med BA, annars går det att boka på IBERIA.COM med BA flightnummer.

British Airways will launch its flights on 28 March. The flights will take place twice a week, on Tuesdays and Saturdays. The Tuesday flight will depart London at 8 am and Tallinn at 1:55 pm, the Saturday flight will leave London at 3:45 pm and Tallinn at 9:35 pm.

BA Taorsk.jpg
 

agehall

Medlem
Finns det ngn resebyrå man kan använda när det är viktigt att få British Airways-nummer på flygen?
Propellerhead Travel är väl den resebyrå jag skulle rekommendera om man vill göra sådana här konstigheter.

Agehall, Senator eller Dr.Miles kanske har någon annan förklaring?
Jag är inte helt säker på att man kan boka dessa under BA-kod när man inte har någon BA-metall med i bokningen. Jag vet också att BA numera själva inte tillåter BA-kod på AY-flighter om man bokar via telefon. Det man också ska komma ihåg är att platstillgången varierar beroende på vilket prefix man använder, så det är ju möjligt att även om BA har codeshare flighter på alla segment, så kanske det inte finns platser.

Det är förstås helt korrekt att om man lyckas boka ARN-HEL-TLL med BA-prefix, så räknas de som BA-flighter, men jag tror inte det är en praktisk lösning här.
 

olo

Medlem
Det är förstås helt korrekt att om man lyckas boka ARN-HEL-TLL med British Airways-prefix, så räknas de som British Airways-flighter, men jag tror inte det är en praktisk lösning här.
Frågan blir lite hypotetisk då priser blir löjliga 10kkr, som jag upplystes om, men menar du att det finns en risk att de inte ställs ut med BA-flight#, trots att det ser ut så vid bokningen online?
Jag är inte så van på BA, så frågan är ställd för att inhämta ny kunskap och undvika kommande missar...
2017-01-18_1029.png
 
Toppen