Senaste nytt

30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng

RonnieK

Medlem
Dryck

Jag måste börja med att låta @palmen bli besviken. Det här inget ställe för öl-äskare om man inte som jag gillar ljus lager i värmen. Utbudet är ganska standard med populära sorter som Heineken, Carlsberg, Corona, Tiger, Asahi, San Miguel, Hoegaarden och Paulaner (ljus & mörk).

Det som istället utmärker CR är deras massiva utbud av viner. Över 1400 sorter finns på Rangali! Drinkarna är inte dumma heller.

Både The Quiet Zone och Rangali Bar har happy hour(s) 17-19 med halva priset på drycker. Vi hamnade oftast på The Quiet Zone efter "lounge-timmen" på Vilu då den ligger ett stenkast ifrån på samma ö och för att hinna med en drink eller två med mer humana priser. Under happy hour får man ge $12-15++ för en drink så det är ungefär som hemma. Men vilka fantastiska kreationer Hussain blandar!

IMG_20170210_190351.jpg


IMG_20170205_183659.jpg


IMG_20170211_182001.jpg


IMG_20170211_184921.jpg


IMG_20170211_185804.jpg


IMG_20170211_185847.jpg


Rangali Bar brukar ha lite olika drives. När vi var där sålde de buckets med 4 öl för priset av 3 så länge Rugby-VM eller vad det var pågick under några veckor. Perfekt med en ishink i värmen efter middagen :)

IMG_20170212_190831.jpg


Fungerade precis lika bra med en kall på "rummet" :)

IMG_20170212_133947.jpg


Nästa: Hilton Statusförmåner
 

palmen

Moderator
Dryck

Jag måste börja med att låta @palmen bli besviken. Det här inget ställe för öl-äskare om man inte som jag gillar ljus lager i värmen. Utbudet är ganska standard med populära sorter som Heineken, Carlsberg, Corona, Tiger, Asahi, San Miguel, Hoegaarden och Paulaner (ljus & mörk).

Det som istället utmärker CR är deras massiva utbud av viner. Över 1400 sorter finns på Rangali! Drinkarna är inte dumma heller.

Både The Quiet Zone och Rangali Bar har happy hour(s) 17-19 med halva priset på drycker. Vi hamnade oftast på The Quiet Zone efter "lounge-timmen" på Vilu då den ligger ett stenkast ifrån på samma ö och för att hinna med en drink eller två med mer humana priser. Under happy hour får man ge $12-15++ för en drink så det är ungefär som hemma. Men vilka fantastiska kreationer Hussain blandar!

Visa bifogad bild 61575

Visa bifogad bild 61574

Visa bifogad bild 61576

Visa bifogad bild 61577

Visa bifogad bild 61578

Visa bifogad bild 61579

Rangali Bar brukar ha lite olika drives. När vi var där sålde de buckets med 4 öl för priset av 3 så länge Rugby-VM eller vad det var pågick under några veckor. Perfekt med en ishink i värmen efter middagen :)

Visa bifogad bild 61580

Fungerade precis lika bra med en kall på "rummet" :)

Visa bifogad bild 61581

Nästa: Hilton Statusförmåner
Det finns tillfällen då en iskall lager-öl är riktigt bra och jag skulle gissa på att det är ungefär vad man vill ha i den värmen. Även om jag gärna sett lite roligare märken än det som är massproducerat, gärna "lokalt" även om ölen kanske inte är den bästa. Alltid intressant med 1400 viner och sen kunna skaka fram 7 industrilager typ.
 

RonnieK

Medlem
Vilken underbar rapport @RonnieK! Jag blir genast sugen på att åka dit och sätta mig och jobba några dagar. Vet du hur det ser ut med Wi-fi på området? Funkar det bra?
WI-FI finns i alla villor och i alla publika utrymmmen (bar/restaurang/reception). Fungerar helt ok för surfning men inte tillräckligt bra för exempelvis uppladdningar och video. Det bästa är dock att de inte kräver inloggning som annars är vanligt på hotell.
Det är väl kantboll på att kunna jobba så länge man inte behöver video eller skyffla tunga filer.
 
WI-FI finns i alla villor och i alla publika utrymmmen (bar/restaurang/reception). Fungerar helt ok för surfning men inte tillräckligt bra för exempelvis uppladdningar och video. Det bästa är dock att de inte kräver inloggning som annars är vanligt på hotell.
Det är väl kantboll på att kunna jobba så länge man inte behöver video eller skyffla tunga filer.
Perfekt, tack för info! Låter lovande! :)
 

RonnieK

Medlem
Hilton Statusförmåner

Conrad Rangali tar verkligen väl hand om sina gäster, inte minst Honors Gold och Diamond-medlemmar. Detta ingår som Diamond:

* En flaska bubbel, fruktfat och choklad som välkomstgåva.
* Fantastisk frukost på valfri restaurang (två stycken att välja på) kl 7-11.
* Afternoon Tea på Mandhoo kl 16-17.
* Cocktail Hour på Vilu kl 17-18.
* Vatten på rummet (obegränsat).

Tror allt ovan ingår även för Gold fast med en liten flaska bubbel istället för en hel. Som Diamond får man även tillgång till Conrad Lounge på hemvägen med middag om man har ett internationellt flyg som avgår efter kl 19 (tror det kostar $35++ annars) och förtur för uppgraderingar och late check out.

Som synes kan kan klara sig "gratis" fram till middagstid om man äter sen frukost (kl 10-11) och klarar sig fram till kl 16 för Afternoon Tea. Vi åt endast ett par luncher då det var svårt att hinna med allt annars :)

Välkomstpresenter

IMG_20170203_130917.jpg


IMG_20170203_130943.jpg


Vatten

CR har eget system för filtrering och rening av vatten och använder påfyllningsbara flaskor i villorna. Vi hade sagt till innan om att vi dricker mycket vatten och personalen såg således till att vi alltid hade minst 4 st literflaskor fyllda!

IMG_20170212_145802.jpg


Frukost

Har redan tagit upp det tidigare men serveras på båda Atoll och Vilu. Vilu har a'la carte och det gick bra att beställa mer än en rätt :)

IMG_20170209_091156.jpg



Afternoon Tea

Dagligen kl 16-17 på Mandhoo. Här serveras te och vatten (med och utan bubblor) - ej kaffe eller läsk. Självservering av frallor (2 olika sorter per dag), scones med sylt och grädde samt småkakor. Har man inte hunnit med lunch sitter lite mackor fint.

IMG_20170212_155112.jpg


IMG_20170204_110655.jpg


Fantastisk utsikt på Mandho och här har de även matning av hajar kl 13:30 varje dag utom måndagar. Sevärt!

Hajmatning:

Cocktail Hour

Ganska långt att ta sig hit till Vilu efter Afternoon Tea. Bägge ställena ligger på respektive nordända på varje ö. Smidigast är att beställa en buggy vid 16:30 eller strax efter så man hinner till kl 17 för lite drinkar och kanapeer!

Det är en bit - se själva:

Här serveras öl, vin med och utan bubblor samt tvåkomponentsdrinkar (sprit + mixer). Personalen gick runt med tilltugg och höll glasen fyllda tills vi sa stopp! Kl 18 gjordes sista påfyllningen och vi kom sällan härifrån före 18:30 för att skynda vidare till happy hour.

IMG_20170204_121242~2.jpg


IMG_20170206_170502.jpg


IMG_20170204_120731.jpg


Managers' Reception

Varje tisdag arrangeras en mottagning vid The Quiet Zone kl 18-19. Som Diamond var vi bjudna på detta och fick mingla med alla chefer (ett antal!) samt förtära lite bubbel och kanapeer. Vi fick chansen att prata med cheferna för IT och hygien och dagen efter hade vi en ny extra trådlös router i villan.


IMG_20170207_181623.jpg


Passade även på att umgås med Rangali Bar-personal som promotade deras Bob Marley-tema :)

IMG_20170207_181656.jpg


Conradnallar

Sist men inte minst. Som de flesta vet har Conrad-hotellen sina egna unika mjukisdjur. CR har en sju-åtta varianter men de flesta var slut under vår vistelse. Vi lyckades i alla fall få dessa med oss hem!

IMG_20170208_160029.jpg


Nästa: nä, nu blir det inget mer men jag svarar gärna på eventuella frågor i tråden. Tack för mig!
 

RonnieK

Medlem
Får man fråga vad allt hamnade på? Dvs poäng + vad mat och aktiviteter osv gick på?

10 nätter gick på 760,000 Hiltonpoäng (8 x 95,000 med var femte natt gratis).

Notan vid utcheckning hamnade på ca $6000 inklusive allt (skatter, serviceavgift, sjöflyg, uppgradering, aktiviteter, specialmiddagar). Vi höll inte igen med någonting eftersom vi bodde "gratis" och såg det som en once in a liftetime-grej. Inga problem att göra av med både mindre och mer pengar.
 
Toppen