Senaste nytt

30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng

RonnieK

Medlem
Vad säger ni som bott här, är fem nätter på tok för kort tid eller OK?
Beror lite på vad du gillar och när du åker.

Så här års är det regnperiod så om du är ute efter bra väder ökar dina chanser med antalet dagar (även om det aldrig finns garantier med väder). Det rapporteras t.ex. på FlyerTalk om några inställda utflykter på sistone.

Gillar du att snorkla, slappa, äta och dricka - då vill du stanna så länge som möjligt. Om inte så lär 5 dagar räcka bra.

Slutligen kan du räkna på kostnad och vad du tycker är värt. Sjöflyget utslaget på 5 dagar blir ca 1000 kr /natt. På 10 dagar blir det hälften. Vad har du för övriga transportkostnader, är det en del av en större resa, osv...
 
Är Conrad bra? När man tittar på deras rum så verkar det som att de ser väldigt annorlunda ut beroende på vilken villa man bor i. På vissa bilder ser inredningen ut som att den kommer från 70 talet och på vissa ser det okej ut...

Ni som har varit där, vad gäller och hur ligger Conrad till jmf mässigt med andra hotell på maldiverna
 

palmen

Moderator
Är Conrad bra? När man tittar på deras rum så verkar det som att de ser väldigt annorlunda ut beroende på vilken villa man bor i. På vissa bilder ser inredningen ut som att den kommer från 70 talet och på vissa ser det okej ut...

Ni som har varit där, vad gäller och hur ligger Conrad till jmf mässigt med andra hotell på maldiverna
Har själv inte varit där men att döma av denna rapport från en vistelse där verkar det magiskt bra
 
Normalt sätt får man inte poäng för sjöflyg och utflykter eftersom dessa säljs av tredje part (inte heller för skatter). Vi hade dock turen att få för hela notan så jag antar det beror på hur slutnotan genereras.
Jag fick också för hela notan. Det smattrade till ordentligt på poängkontot med kampanj med dubbla poäng, 50 % bonus på baspoängen, Diamond VIP-bonus 50 % osv, så nu har jag poäng för en ny bokning :)
 

taxvalp

Medlem
Läser på Hiltons Instagram att Conrad Rangal nu har en "Instagram butler" som ska hjälpa gästerna att hitta de bästa platserna för bilder att dela i sociala medier. De påstår sig vara först med denna världsinnovation. Det känns som att Henrik Schyffert kan bygga en hel krogshow kring detta...
 
Toppen