Senaste nytt

Marina Bay Sands Hotel - Ett landmärke i Singapore

Jacob

Medlem
Det är ingen tvekan om att Marina Bay Sands är en häftig konstruktion och Sands SkyPark på våning 57 slår det mesta i poolupplevelse, men trots detta känns hotellet mer som en turistattraktion än ett riktigt bra hotell. Med över 2500 rum försvinner man som gäst och sannolikheten att någon i personalen skulle känna igen en…
 

Patrick

Medlem
Schysst recension! Synd dock att servicen är dålig.

Jag har för mig att man kan bli medlem i gymmet (som också har en sjuk utsikt) och få tillgång till poolen, men det är obekräftad info.
 

Tommy

Medlem
Jag bodde där i december förra året i ett club rum, då ingick frukost på takterassen samt afternoon kanapéer med champagne. För övrigt håller jag med om att det är väldigt turistigt man fick en känsla av Disney world när man anlände till hotellet.
 

TjudöBoy

Medlem
Otrolig byggnad, var dit vid vårt besök härom dagen. Håller med Tommy, hela området runt hotellet är som ett enda stort "Shopping Disney" enligt min mening. Vi hade tänkt besöka hotellet men ansåg att det inte var värt 40 SGD. Som en upplevelse så skulle man nog kunna stanna en natt eller två på detta hotel.
 

Patrick

Medlem
Detta borde man kanske inte skriva öppet, men tipset för att komma in "gratis" är att helt enkelt säga (om någon frågar, alltid bra att inte vara klädd som turist och veta var man är på väg) att man ska till KuDeTa och drinka eller restaurangen på 56... ;)
 

Ritz

Medlem
Bra recension! För mig går nog MBS och andra (bra) hotell runt Marina Bay bort då hela området känns mycket plastigt och överdimensionerat, och på något sätt bortkopplat från resten av staden. Även Ritz Carlton och Mandarin Oriental, tvärs över "stora dammen" ligger helt off, vilket är märkligt då Singapore är en ganska liten stad. Vill man bo någonstans mittemellan "stan" och Marina Bay är nog Fullerton ett bättre val rent locationmässigt. Vill man bo "personligt" är Raffles valet, och vill man bo centralt i shoppingområdet så ligger Marriott på Orchard Road bäst till.
 

WTP

Medlem
Jag bodde där i november 2014. Egentligen bodde vi på Park Royal on Pickering men vi tänkte vi "måste" bada i världens högsta infinity pool :)
För att kunna göra det - måste man bo där. Bokade rum med City View (19:e våningen och uppåt).
Som någon här skrev - för stort för att det ska vara personligt.
Men, där uppe var häftigt, riktigt häftigt! :)
 

Anfield

Medlem
Shit detta måste ju besökas !

Ju mer jag läser runt på detta forum ju mer ställen inser jag att jag måste besöka.
Ni borde ha någon varningstext, kan uppstå beroende av dyra uppleverser när man läser rapporter i detta forum.

Jag var lyckligt ovetande för ett år sedan och nöjd med att besöka Norberg ;)
 
Toppen