Senaste nytt

SAS Lounge, Göteborg Landvetter

Jacob

Medlem
En förvånansvärt trevlig lounge. Loungen är inte särskilt stor men de stora panoramafönstren skapar en stor rymd med en vacker utsikt. Utbudet av mat och dryck är dock begränsat och loungen saknar toaletter.
 

vicce

Medlem
I "Loungefakta" så står det "Business class biljett med SAS, Star Alliance eller SAS partner SAS eller Star Alliance guldkort vid resa samma dag med SAS eller annat flygbolag i Star Alliance *Star Alliance guldkort".

Borde man inte skriva till "SAS Plus biljett" också?
 

Jacob

Medlem
Det går inte att komma in på utrikes med en för dagen gällande inrikesbiljett på sk?
Inte med automatik, loungen ligger i transithallen för utrikespassagerare som är separerad från inrikesdelen. Förmodligen kommer du bli stoppad vid säkerhetskontrollen när de ser vilken destination du ska åka till, men du kan alltid försöka.
 

Flood

Medlem
Det kan gå att komma in i utrikes, jag har förvirrade kollegor som har vandrat in där när de skulle till Sthlm, utan motstånd från personalen! :) Aldrig provat själv dock.
 

MarcusC

Medlem
BRICCE; Förvånad du upplever den såpass tråkigt. Jag upplever loungen som fräsch och ljus. Och utbudet är helt i standard med SAS Business Lounger . Tycker de varierar maten hyfsad. Möjligen lite skralt i dryckesväg.
 

Frigidus

Medlem
Mycket besviken på loungen! Tjockt med folk inför en kvällsflygning på en Onsdag och allt jag ville ha var en whiskey och lugn och ro. Yeah tight! Blev en öl från kranen när jag väl hittade en sittplats. Gick sen över till Menzies lounge där det alltid är lugnare och minst lika trevligt OCH en wirre får man :)
 
Toppen