Senaste nytt

Önskar tips och åsikter om boende på Maldiverna i Augusti

Börling

Medlem
Hej på er forumvänner, har lyckats boka en resa för fru Börling och mig på hennes 50 års dag till Maldiverna. Blev business dit och first hem via SIN. Vi har aldirg varit på Maldiverna förut.Har stött och blött det här med var och hur man skall bo och tänkte nu rådfråga detta eminenta forum om råd.
Har två olika tankar: antingen ett all inclusive ställe typ detta: Offers | Olhuveli Beach & Spa Maldives | Sun Siyam Resorts
Där kan vi bo i en strandvilla med pool för runt 42000:- för två. verkar trevligt och bra.
Dels har jag hittat via Airbnb: Beach Villa Ukulhas där deras honey moon cottage kostar runt 12000:- utan mat.
Sen finns det såklart 1000tals alternativ däremellan.
Vi ankommer till MLE den 21 aug 2210 på kvällen så det blir en natt på något hotell nära flygplatsen för att ta oss till boendet dagen därpå. Hem flyger vi den 31/8 2325 på kvällen.
Vi är öppna för alla olika idéer. Vi behöver ingen överdådig lyx men ett bra ställe och budgeten sträcker sig till i alla fall 40-50 tusen för all inclusive.
Så skulle verkligen uppskatta era inputs.

Tack på förhand
/Borling
 

A87

Medlem
Hej,

Vi bodde på Kuredu Island och jag bokade via hotels.com vill jag minnas. Betalade lite drygt 2000kr/natt. Kan verkligen rekommendera. Tror att TUI har hotellet i sitt utbud numera så där kan du kika på hotellet. Dock tillkommer en flight som tar dig från Male till Kuredu (ca 40min). En härlig seaplane! Kostade 150 dollar. Jag var där 2014.

Hoppas att du /ni får en trevlig resa!
 

squeezen

Medlem
Hej på er forumvänner, har lyckats boka en resa för fru Börling och mig på hennes 50 års dag till Maldiverna. Blev business dit och first hem via SIN. Vi har aldirg varit på Maldiverna förut.Har stött och blött det här med var och hur man skall bo och tänkte nu rådfråga detta eminenta forum om råd.
Har två olika tankar: antingen ett all inclusive ställe typ detta: Offers | Olhuveli Beach & Spa Maldives | Sun Siyam Resorts
Där kan vi bo i en strandvilla med pool för runt 42000:- för två. verkar trevligt och bra.
Dels har jag hittat via Airbnb: Beach Villa Ukulhas där deras honey moon cottage kostar runt 12000:- utan mat.
Sen finns det såklart 1000tals alternativ däremellan.
Vi ankommer till MLE den 21 aug 2210 på kvällen så det blir en natt på något hotell nära flygplatsen för att ta oss till boendet dagen därpå. Hem flyger vi den 31/8 2325 på kvällen.
Vi är öppna för alla olika idéer. Vi behöver ingen överdådig lyx men ett bra ställe och budgeten sträcker sig till i alla fall 40-50 tusen för all inclusive.
Så skulle verkligen uppskatta era inputs.

Tack på förhand
/Borling
Hej, finns spaltmeter om Maldiverna på forumet:
https://www.businessclass.se/forum/threads/någon-med-erfarenhet-av-maldiverna.7387/

https://www.businessclass.se/forum/...ntara-grand-island-resort-–-maldiverna.91896/

Till Maldiverna med Turkish Airlines | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

10 fantastiska hotell på Maldiverna - BusinessClass.se

Kika runt lite.
Personligen hade jag inget alls att klaga på när vi på Constance Moofushi, helt magiskt, grymt god mat även i all inclusive delen, olika ställen att hänga, fint spa, bra husrev, trevlig personal, fräscht och clean, inte överdådigt så att säga.
Kan varmt rekommenderas.
 

Börling

Medlem
Hej, tack för alla tips! Hade redan kollat dessa länkar. Lutar åt A87 tips om Kuredu. En beachvilla all inclusive ligger på ca 35000 inkl skatt. Dock har flygtransfer gått upp till 370$ per person. Så dyrare än skatterna på resan till och från MLE! Men va tusan bara att köra:)
 

Halvan

Medlem
Var på Maldiverna för två år sedan och då hade vi en water bungalow med all-inc på Sun Island Resort, helt ok ställe men kräver en flygtransfer och speedboat. Tror hotellet landade på dryga 30k.

I år åker vi dit igen (anländer samma tid som er) och har istället valt Oblu Select by Sangeli, verkar vara ganska nytt ställe och enbart transfer med båt. Där valde vi en beach bungalow med all-inc och landa på drygt 32k.

/Halvan
 
Toppen