Senaste nytt

Återbetalning för inställt Norwegian-flyg

BAS

Medlem
Fick mail igår om att jag skulle få full återbetalning. Idag kom cashpoints:en tillbaka... Väntar fortfarande på återbetalningen till kreditkortet...
Fick också mail om återbetalning i veckan för resa delvis bokad för poäng. Nu finns poäng och pengar åter på respektive konto. En lustig detalj är att jag fick tillbaka mer i pengar än jag betalade, men motsvarande mindre i poäng.

Tog i princip två månader från att jag skickat in begäran om återbetalning tills ärendet nu är klart.
 

MTheC

Medlem
Kan nu uppdatera att jag fått svar. SEB avser återvinna beloppet från Norwegian och ska återbetala det till mig. De säger dock att det kan ta upp till 60 dagar - det är en avvikelse från hur det fungerat tidigare för mig (det har då "bara" tagit ca 1 vecka)
Uppdaterar på mitt eget ärende, mail från SEB idag att reklamationen accepterats. 60 dagar från det skickades in, skulle nästan tro att de väntat i 60 dagar på att Norwegian ska svara och inte fått något svar alls.
 

BAS

Medlem
Låter ju ändå som att folk får tillbaka pengar från Norwegian, men att det tar tid. Tog ca 60 dagar för mig att få svar från Norwegian, men pengarna kom sen i alla fall.
 

Sukhoi

Medlem
Hej! Fick mejl förra veckan, att jag skulle få återbetalning. 25 mars ansökte jag. Idag fanns det 5000kr tillbaka på Amex!
 

Valley

Medlem
Å där ringde kompisen. Nu får de se fram mot en härlig bilresa från Barcelona till Sverige.
De hade ringt till Norwegian i morse. Och då fick de beskedet att det inte finns några flighter.

Nu börjar deras kamp för återbetalning av de sista 2 biljetterna.
 

Doc. ZK

Medlem
Jag försökte ringa AMEX och reklamera. Jag hade bokat med Norweigan, dock genom en resebyrå, och då kunde dem enligt AMEX inte göra något, utan jag behövde ligga på själv..
 

danielhog

Medlem
Jag försökte ringa AMEX och reklamera. Jag hade bokat med Norweigan, dock genom en resebyrå, och då kunde dem enligt AMEX inte göra något, utan jag behövde ligga på själv..
Det kan väl inte stämma? Du har ju ett krav mot resebyrån för ej utförd tjänst? Då är kreditgivaren (Amex) likvärdig part? Inte helt bevandrad i konsumentkreditlagen, men har svårt att se skillnaden.
 
Toppen