Senaste nytt

Årets pudel går till Hilton Brussels Grand Place

Senator

Moderator
En del av er känner till ökända "Murphy's Law": "Anything that can go wrong will go wrong"
Murphy's law - Wikipedia

Så efter en relativt stressig dag som började 05.15 med blöjbyte, fortsatte med massor av jobb så jag missade SalesForce eventet i stan, en väldigt försenad flight BMA-BRU så kulminerade kvällen med en rejäl faus pax.

Efter nästan 850 nätter på Hilton och kanske 1.250 hotellnätter totalt hände det. Sen ankomst = fullbokad hotell. Han såg inte särskilt road ut killen i receptionen när han insåg dom hade missat Lifetime Diamond status och allokerat mitt rum till någon annan.

“We will send you to another 4* hotel Mr. Senator”. ”Nej, det gör du inte svarade jag” kl 00.20. ”You will find me a room at a 5* hotel”. Så blev det. Jag fick en Suite på Wiltcher’s Steigenberger istället. Helt klart en uppgradering, men inte något jag vill pyssla med kl 00.30.

Men vilken recovery som dök upp i min email imorse medan jag satt i möten:

Ämne: Your reservation withs us

Dear Senator

Please allow me to reach out to you and to address our sincerest apologies for not being able to accommodate you with us last night.

As a loyal and fervent Diamond Hilton Honors member, this situation is unacceptable.

To make it up with you, your 2 nights reservation from the 9th of April until 11th of April, will be offered to you. Furthermore, we would like also to offer you a be My Guest Certificate, in order for you to enjoy 1 night free in any Hilton property worldwide. In order to send you this certificate may I kindly ask you to verify if the address we have in our system is correct :

First Name Last Name
Home Street 1
STOCKHOLM - 100 01
SWEDEN

I have understood from our front desk team that you wanted to stay in the hotel where you have been allocated for your whole stay in Brussels. However, please be informed that if you change your mind, our Presidential Suite will available for today and have been reserved for you. I can arrange at your most convenient time, a transport service to pick you from your present hotel to our hotel. Please let me know.

I hope that with this resolution, we can recover your trust to Hilton.

For any query you may have, I remain at your disposal.

Kind Regards,

Noel

NOEL
Rooms Division Manager -
Prevention Advisor


Jag stannade kvar på mitt mycket trevliga hotell istället. Men nästa gång får jag Presidential Suite ;)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Snyggt pudlat, men trist att det hände över huvud taget.

Ja, det som var extra surt är att jag insåg att det var fullt och 20.30 ringde jag från Bromma men ingen svarade. Men rummet på Wiltcher’s Steigenberger är sjukt mycket bättre ;)

Denna Noel kan skriva en manual hur man hanterar en sådan situation. Han sitter och mailar mig nu från sin telefon så jag skall vara nöjd.
 

Tonton

Medlem
Roligt att läsa hur de löste det hela. Grymt.

Med det sagt, se till att använda din Be My Guest Certificate väl nu! Den går att maxa ganska rejält ;) Har själv haft "turen" att få en sådan vid ett tidigare tillfälle.
 

bhen

Medlem
Roligt att läsa hur de löste det hela. Grymt.

Med det sagt, se till att använda din Be My Guest Certificate väl nu! Den går att maxa ganska rejält ;) Har själv haft "turen" att få en sådan vid ett tidigare tillfälle.

Utveckla! Lyxhotell på dyrt datum eller? Inser att en natt på Embassy Suites i Dallas kanske var osmart. Här i USA är de ganska frikostiga med såna verkar det som förresten...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Utveckla! Lyxhotell på dyrt datum eller? Inser att en natt på Embassy Suites i Dallas kanske var osmart. Här i USA är de ganska frikostiga med såna verkar det som förresten...

Exakt.
Onödigt att använda den på HGI Heathrow när en natt kostar £59, när man kan använda den på exempelvis Conrad London när ett standardrum kostar £500 :)
 
Min erferanhet är att även om själva upplevelsen på hotellen inte alltid är den bästa, och att misstag bevisligen inträffar, så alltid bemötandet från dessa "CRM-ansvariga" hos Hilton alltid tillfredsställande.
 
Toppen