Senaste nytt

Är Sun-Air Nordens bästa flygbolag?

Agö

Medlem
Läste en recension på check-in.dk om flygning i ekonomiklass mellan Århus och Oslo.

Effektivitet og høj service hos Sun-Air - CHECK-IN.dk

På 55 min effektiv flygtid serverade man följande i ekonomi. Jag har själv aldrig testat men detta låter ju om inte annat ambitiöst.

Sun-Air slår mange selskaber med flere længder, når det handler om måltider og service. På flyvningen fra Aarhus til Oslo, der er scheduleret til en time og fem minutter, kommer drinksvognen rundt, så snart flyet er kommet i luften. Her kan der vælges mellem sodavand, vand, øl og vine, som er de specielle sydafrikanske Dornier-vine, som Sun-Air importerer. Jeg vælger en Tuborg-øl, der til min overraskelse er kold, hvilket man ikke oplever hos alle flyselskaber.

Fem minutter senere er maden klar til at blive serveret, og på flybakken er der blevet plads til marineret kartoffelsalat med to frikadeller og en cherrytomat. Hertil følger et stykke brød, og på bakken er der også en pakke crackers, en pose out-of-Africa-nødder, Philadelphia smøreost og Lurpark smør. Bestikket er af plastik, men kaffekoppen er af porcelæn.

Kaffen bliver serveret første gang sammen med maden, og Anne kommer rundt i kabinen en gang mere og tilbyder kaffe. Men det er slet ikke slut endnu. Der skal også bydes Bailey, likør og cognac rundt til kaffen, og har man ikke lyst til at drikke spiritus sidst på eftermiddagen, bliver man tilbudt at tage den lille flaske med hjem eller på hotelværelset. Som prikken over i´et sluttes af med dessert, der er gammeldags flødeis fra Premier i portionsbægre. Her kan der vælges mellem jordbær, chokolade, karamel og vanilje.
 

Kimmen00

Medlem
Läste en recension på check-in.dk om flygning i ekonomiklass mellan Århus och Oslo.

Effektivitet og høj service hos Sun-Air - CHECK-IN.dk

På 55 min effektiv flygtid serverade man följande i ekonomi. Jag har själv aldrig testat men detta låter ju om inte annat ambitiöst.

Förr i tiden (typ 20 år sedan) var det ju en liten "trerätters" när man åkte ekonomi till Köpenhamn från Arlanda med SAS tex.. Vi hann med både GT innan, vin till maten samt wirre efter. På 1 timme :)
 

trekker

Medlem
Jag har flyget med dem en del mellan MAN och GOT samt MAN och BLL, dessvarre har de lagt ner linjen MAN till GOT. Kan helt klart halla med om att det ar en helt fantastisk flygning med bra mat, dryck och inte minst kabinfaktor och service. Det brukar vara ganska dyra biljetter men daremot mycket billiga om man betalar med avios.

Jag skrev en reserapport om min forsta resa med SUN AIR for 1.5 ar sedan: Bonusresa Manchester - Göteborg med British Airways Operated by Sun Air | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

olo

Medlem
Enligt en bekant som nyss flög London - Billund i enda klassen som erbjöds serverades drinkar, mat och glass till efterrätt. Han var mycket nöjd.
 
Toppen