Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

palmen

Moderator
Ska till Auckland på enkel resa i februari men är lite sent ute. Har hittat anslutningar till Singapore och sedan vidare till AKL via SYD (sista benet i eko) men Tallinn godkände ej det eftersom sökningen inte kom upp när de sökte anslutningar SIN-AKL. Jag vill alltså åka SIN-SYD i business och sedan SYD-AKL i ekonomi (finns ej business på den flighten).

Jag har flugit samma rutt tidigare utan bekymmer - någon ny regeltolkning eller är det HUACA?
HUACA säger jag, det bör inte vara några problem kan jag tycka, men Tallinn tolkar regler lite som de vill nuförtiden tyvärr.
 

taxvalp

Medlem
HUACA säger jag, det bör inte vara några problem kan jag tycka, men Tallinn tolkar regler lite som de vill nuförtiden tyvärr.

Ringde igen och fick tala med en annan agent, men nu föll det på för många legs (6 st - dock enkelresa). Trist att samma rutt nekas av två olika anledningar som var för sig inte håller om man ska lita på erfarenheten här...
 

palmen

Moderator
Ringde igen och fick tala med en annan agent, men nu föll det på för många legs (6 st - dock enkelresa). Trist att samma rutt nekas av två olika anledningar som var för sig inte håller om man ska lita på erfarenheten här...
Det står dock klart och tydligt att en bonusresa får vara 8 legs, där finns inget utrymme för egna tolkningar av agenterna. HUACA igen?
 

taxvalp

Medlem
Det står dock klart och tydligt att en bonusresa får vara 8 legs, där finns inget utrymme för egna tolkningar av agenterna. HUACA igen?

Ja, det får bli så i morgon. Hittade dock en annan (läs: tristare) routing som inte ens den mest nitiske agent kan ha synpunkter på. Sparar dessutom två nätter på flygplatshotell så i slutändan kanske det blir ok ändå...
 

Fredde18

Medlem
Denna fråga vågar man bara ställa här på detta eminenta forum. Tar man upp liknande funderingar med "vanliga" människor (missförstå mig rätt) blir man förmodligen 1) Ej förstådd 2) Utskrattad eller 3) Bara ifrågasatt på ett sånt där "men hur tänkte du nu"-sätt.

Hursomhelst.

Singapore Airlines vore trevligt att testa i business för en tänkt awardresa till solig ö i Indiska oceanen.
Jag har förstått att man kan lyckas få Maldiverna via Singapore med detta eminenta bolag, och till Indien-poäng-pris. Gott så.
Men tror (eller vet) någon om man kan lyckas få Seychellerna med en tripp via Skandinavien-Singapore-Istanbul-Seychellerna? Till Nord/Centralafrika-pris då?
Det mest vettiga till Seychellerna är ju Turkish med ett byte i Istanbul men kreativa lösningar brukar ju uppbåda både applåder och likes här inne, så jag frågar i alla fall :)
 

palmen

Moderator
Men tror (eller vet) någon om man kan lyckas få Seychellerna med en tripp via Skandinavien-Singapore-Istanbul-Seychellerna? Till Nord/Centralafrika-pris då?
Det där kommer du "aldrig" få igenom, om inte personen du talar med helt tappat fattningen.
Jag har fått igenom bokning till Seychellerna via Singapore och sen Addis, men det var inte en 2-4-1 bokning och då finns lite större chans att få igenom saker.

Men om de följer regler som är publicerade så kommer du inte få igenom detta pga att det inte är "most reasonable routing". Det är nog lika troligt att du får igenom det där som att få igenom ARN-IST via Singapore, dvs chanserna är mikroskopiska.
 
Toppen