Senaste nytt

Ändrad seating - Blir nyfiken på varför?

Big Birger

Medlem
Har en resa med familjen inbokad till/från USA om någon vecka. På hemvägen åker vi via Köpenhamn. Det är en bonusresa, så det är Business hela vägen med SAS PLUS från Köpenhamn till Arlanda.

När jag bokade för länge sedan valde jag platser för oss, och valde rad 1 på planet från Köpenhamn till Arlanda.

Igår skulle jag dubbelkolla, och då var vi allihop flyttade till rad 8 på planet från Köpenhamn till Arlanda. Det gick inte heller att växla platser via sas.se, trots att rad 1 var ledig. Dvs det gick att välja de platserna, men efter att ha klickat på spara så hände inget och våra platser var fortfarande på rad 8. Skumt.

Det är ju verkligen inte hela världen, men roade mig med att testa via classic-gränssnittet. Då gick det utmärkt, så nu är vi seatade på rad 1 igen hela familjen.

Jag är införstådd med att man när som helst kan bli flyttad på, även om man har valt en plats. Men blir nyfiken på varför vi blev flyttade när platserna ändå var lediga. Någon som har en gissning?
 

Canadien

Medlem
Jag är införstådd med att man när som helst kan bli flyttad på, även om man har valt en plats. Men blir nyfiken på varför vi blev flyttade när platserna ändå var lediga. Någon som har en gissning?
1H är ju enda platsen med fästen för babykorg så kanske någon som bokat in sig med bebis men sedan bokat av?
Kan också vara att ni ett tag varit schemalagda med LN-RKP som har annan konfiguration, men sedan blivit tillbakaflyttade till vanlig A330/340.
 

KalleSus

Medlem
1H är ju enda platsen med fästen för babykorg så kanske någon som bokat in sig med bebis men sedan bokat av?
Kan också vara att ni ett tag varit schemalagda med LN-RKP som har annan konfiguration, men sedan blivit tillbakaflyttade till vanlig A330/340.
Menar inte TS den korta tripen i Plus mellan Kastrup och Arlanda på hemresan?
 

Big Birger

Medlem
På longhaul har vi haft kvar våra valda platser. Och ja, jag är orolig över LN-RKP. :eek:

Så detta är på korta flyget mellan Köpenhamn och Arlanda som vi flyttats bak.
 

Delayed

Medlem
Konungen med följe eller andra digniteter som ska ut och flyga? Men babykorg är nog en troligare förklaring.
 

Capa

Medlem
Konungen med följe eller andra digniteter som ska ut och flyga? Men babykorg är nog en troligare förklaring.
+1 kan vara IVA eller liknande. Hände mig en gång på flygning från MMX. Skulle suttit på rad 1 men blev flyttad till 6:e raden. Bara att rätta sig i ledet :). Ingen prioboarding för kungen dock, han klev på näst sist med en Säpovakt bakom och en framför.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Big Birger

Medlem
Men det mystiska är att jag kunde välja tillbaka rad 1. Så vi blev flyttade, men inte för att någon annan skulle sitta där.

Blir spännande att se vilken rad vi hamnar på till slut. Spelar ingen större roll.
 

Hachans

Medlem
Men det mystiska är att jag kunde välja tillbaka rad 1. Så vi blev flyttade, men inte för att någon annan skulle sitta där.

Blir spännande att se vilken rad vi hamnar på till slut. Spelar ingen större roll.

Nej, det som händer är väl att den som gjort ändringen upptäckt att ni bytt tillbaka och sen hamnar ni splittrade istället för andra platser är upptagna. Men det är en så kort flygning så spelar ingen roll.
 

mha321

Medlem
Det kan ju också vara något i stil med att det varit flygplansbyte två gånger -- en gång till ett som inte har någon rad 1, och sedan tillbaka. Men det skulle bara förklara den första flytten, inte att det inte går att välja platserna på vanliga siten nu.
 
Toppen