Senaste nytt

Vart vänder jag mig för att välja sittplats på Avianca samt Copa Airlines?

adhoc76

Medlem
Copa har ett eget bokningsnummer. Brukar stå på SAS bokningsbekräftelse om man läser noga och är alltså inte samma bokningsnummer som SAS genererar. Hittar man det specifika bokningsnumret för Copa kan man logga in på Copas hemsida med hjälp av det och själv boka önskad sittplats.
 

Dr. Miles

Expert
Copa har ett eget bokningsnummer. Brukar stå på SAS bokningsbekräftelse om man läser noga och är alltså inte samma bokningsnummer som SAS genererar. Hittar man det specifika bokningsnumret för Copa kan man logga in på Copas hemsida med hjälp av det och själv boka önskad sittplats.
Om man har SAS bokningsnummer (Amadeus) så kan man gå in den här gamla Checkmytrip sidan och se Copas bokningsnummer.

checkmytrip for AMEX - Inloggning
 

CoooC

Medlem
Någon som har koll på hur man numera väljer platser på Copa? Chat-roboten Ana pratar bara spanska och jag lyckas inte välja platser genom henne. :(
 

CoooC

Medlem
Attans!

Om det är till någon tröst så är det ingen större skillnad på platserna, tycker jag, förutom Aisle vs Fönster ;)

Är väl mer att jag och mitt sällskap har blivit tilldelade 1A och 2A. Hade ju varit trevligt med 2E och 2F.

upload_2020-2-23_18-22-47.png
 

Tonton

Medlem
Är väl mer att jag och mitt sällskap har blivit tilldelade 1A och 2A. Hade ju varit trevligt med 2E och 2F.

Visa bifogad bild 106736


aaah, tog för givet att ni skulle hamna på en B737-X, men detta antar jag är en Embraer. Då tar jag tillbaka det jag sa om stolarna också - jag har enbart erfarenhet från deras B737-X :)

Testa att kontakta Copa kundtjänst via Twitter? De kanske kan lösa platsvalen åt er!
 
Toppen