Senaste nytt

Air China Business Class

Tonton

Medlem
Kanske överdriver och jag skall erkänna att just kinesisk mat (tog kinesiska alternativet) har jag svårt för men detta var verkligen inte bra. Någon obegriplig rökt, benig fisk till förrätt och sedan en sörjig kycklinggryta till huvudrätt. Några blad isbergssallad och gurka med en cocktailtomat utgjorde salladen. Tråkigt, kallt bröd. Andra måltiden var biffnudlar där nudlarna var ok. Köttet vågade jag mig inte på. Skall påpekas att det var något bättre från Ho Chi Minh där det var en helt ok gryta.

Något jag har läst återkommande är att Air China är ganska kassa på västerländska alternativ. Inget jag heller upplevt, då jag alltid valt det kinesiska alternativet. Min upplevelse med den kinesiska alternativet har varit att det i princip alltid har varit okej mat - men det har såklart funnits några gånger just den speciella rätten inte riktigt har fallit mig i smaken. Förstår vad du menar.

Just det där med en kanske mer "balanserad" servering, både det västerländska och kinesiska alternativet, skulle nog kunna förbättras hos Air China!
 

jonten

Medlem
Har haft tre resor med dem i Business sista månaden, det mesta var helt OK, stol, mat osv. Men en sak var dåligt överlag, engelskan. En madame klarade inte ens att förstå en beställning på en GT. En 7.åring i Sverige pratar bättre engelska än de som serverade mig. Kanske hade otur, men tre olika flyg och dålig engelska på alla tre...
 

palmen

Moderator
Har haft tre resor med dem i Business sista månaden, det mesta var helt OK, stol, mat osv. Men en sak var dåligt överlag, engelskan. En madame klarade inte ens att förstå en beställning på en GT. En 7.åring i Sverige pratar bättre engelska än de som serverade mig. Kanske hade otur, men tre olika flyg och dålig engelska på alla tre...
Tror det beror på vilken rutt man flyger. Flög HNL-PEK i somras och alla jag pratade med hade bra engelska. Kan tänka mig att det kan vara sämre inom Asien
 

Canadien

Medlem
I F så har de ju inte kaviar. Champagnen i F är också i 250-kronorsklassen, men de kanske lägger pengarna på kinesiska dumpnings istället. Har bara rest C med CA men kanske blir en F i år ändå för att prova på.
 

DRG

Medlem
Jag flög med den i år och tycker maten är under all kritik. Tog då det kinesiska alternativet och fick en mycket märklig fisk som närmast inte gick att äta. Övriga sällskap tog europeiska maten och det var inte heller något som man åt upp. Men hårdvaran är utmärkt och stolarna sköna. Vi åkte till Tokyo via Peking och eftersom priset för C Bara var några tusenlappar över med vad många andra bolag ville ha i ekonomi så tycker jag ändå detta var en bra deal. Jag kommer hellre fram utvilad och maten är i vart fall inte sämre än maten på många ekonomiflighter. Man kan ju äta innan avfärd och vid mellanlandning om inte annat.
 
Toppen