Senaste nytt

Bra jobbat KLM

KLM firar hundra år idag och jag vill passa på att hylla mitt favorit-flygbolag. Grattis!
5c3965ce61cc3ab2596bdecd38ef3974.jpg
 

Brandten

Medlem
Flög ner till Amsterdam idag med KL1106 och purser med crew (3 pers totalt) kommer till vår plats 30 min före landning, hälsar på oss vid namn, skakar hand och gratulerer vår 10 års bröllopsdag som ska firas den här helgen. RIKTIGT riktigt trevlig gest!

4c5044ad84bd611b43d9286b6cf20300.jpg
 

Sweden

Medlem
Claimade lite saknade XP och poäng idag hos Flying Blue för flygningar med GOL under helgerna:
9.31 fick bekräftelse på att ärendet mottagits
9.40 fick svar att ärendet hanterats och poängen insatta på kontot

Kanonsnabb service!

Kan bara hålla med, tycker personligen att Flying Blue är jättebra att ha att göra med när det gäller att claima XP/poäng.

Min bästa upplevelse var när Flying Blue agenten under samtal uppdaterade mitt konto... klart på mindre än 1 minut. Rekord!
 
Sitter i Napoli och medans jag käkar pizza får jag mejl-varning från KLM om stormen Ciara imorn. Var bokad på flyg hem till LPI från Rom imorn via AMS och tydligen kommer det kunna bli problem på AMS imorn när det blåser. Mitt flyg var inte inställt då ännu men alla andra avgångar till både LPI och Växjö, så ringde KLM:s premium line för att bara kolla möjligheterna att bli ombokad via CDG istället. Sa snälllt att att jag måste verkligen komma hem på nått vis imorn. Och vips på 2 min till och med bokad från Neapel till Arlanda istället!!! Herregud vilken service!!! Det där hade dom verkligen inte behövt göra. Bockar och bugar och förlänger mitt FBG utan tvekan ett år till
 

Bryant

Medlem
Sitter i Napoli och medans jag käkar pizza får jag mejl-varning från KLM om stormen Ciara imorn. Var bokad på flyg hem till LPI från Rom imorn via AMS och tydligen kommer det kunna bli problem på AMS imorn när det blåser. Mitt flyg var inte inställt då ännu men alla andra avgångar till både LPI och Växjö, så ringde KLM:s premium line för att bara kolla möjligheterna att bli ombokad via CDG istället. Sa snälllt att att jag måste verkligen komma hem på nått vis imorn. Och vips på 2 min till och med bokad från Neapel till Arlanda istället!!! Herregud vilken service!!! Det där hade dom verkligen inte behövt göra. Bockar och bugar och förlänger mitt FBG utan tvekan ett år till

Även jag skulle via AMS imorgon till ARN. Checkade in online imorse, köpte en uppgradering till business. Sen såg jag meddelandet på KLMs hemsida...

Ringde dem och de ville boka om mig via CDG men jag vägrade då även Paris verkar drabbas imorgon. Då fick jag direktflyg med SWISS istället. Bra jobbet!

Kolla om du kan ändra Paris mot något annat.
 
Även jag skulle via AMS imorgon till ARN. Checkade in online imorse, köpte en uppgradering till business. Sen såg jag meddelandet på KLMs hemsida...

Ringde dem och de ville boka om mig via CDG men jag vägrade då även Paris verkar drabbas imorgon. Då fick jag direktflyg med SWISS istället. Bra jobbet!

Kolla om du kan ändra Paris mot något annat.
Vart fick du den infon ifrån om CDG? Stormen kommer ju i kväll. Allt löper på bra verkar det som.

Jag hade en avgång kl 17 från FCO och blev ombokad till 06.05 från NAP. Bättre att komma iväg tidigt innan stormen än riskera att bli strandad nånstans. Men nu slut på OT, KLM och Airfrance levererar alltid kanonbra service i dom här lägena!
 
Fortsättning på temat "KLM är guld värt"....

Har en bokning med KLM i economy till USA i april. Ringde den svenska kundtjänsten idag, sa som det var att jag fått ändra mina resplaner och avbokat en resa till Asien pga Corona. Frågade om jag kunde få förlänga en vistelse i LA med två dagar istället. Inga problem! Ombokad utan extra kostnader. Wow! KLM hade inget med den avbokade resan alls att göra. Förväntade mig att få förslag på ett tilläggspris och ombokningsavgift.
 
Ett bolag som överraskat positivt KLM.
För någon månad sedan så skulle jag ta Aeroflot från Amsterdam 17.20 till Moskva, jag var dock lite sen så missade flyget och fick boka om till KLM senare på kvällen. Var lite ledsen för jag tycker Aeroflot är klar bäst inom Europa. Hade nu 2 timmar på att slå ihjäl på Schiphol och hade inte ätit, fick rekommenderat att går till den nya KLM loungen där de har en Restaurant, Blue. Vilken hit, precis vad man letar efter, ganska intim, privat, jätte bra mat, goda viner, super service. Var den bästa positiva upplevelsen på länge på en flygplats. Perfekt att spendera lite mer än 1 tim innan dags för boarding.
KLM flyget var som vanligt ganska ointressant, varken åt eller drack något utan försökte sova istället.
 
Toppen