Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Karlan

Medlem
Tänkte mer att jag vill utnyttja min voucher med min fru och min vän med sin partner. Men om man ringer till Tallin så kan inte de boka båda våra tillsammans?

Det går fint och ni behöver inte vara med i samma points sharing. Se bara till att ha hans säkerhetskod. Har själv bokat resa med poäng och voucher(s) från mitt konto och poäng och voucher från annan persons konto flera ggr.
 

Evasch

Medlem
Jag har bokat flygbiljetter med SAS Businessclass till New York i sommar, vi hade planerat ta oss vidare därifrån till Miami men nu blev det Cancun i stället. Det är riktigt svårt att hitta BC biljetter till Cancun så jag tänker att jag ska hålla mig till den ursprungliga planen och bygga på denna rutt, kan man göra det genom att använda sig av samma 2-4-1 lr behöver man ta en till bokning?
 

Matore

Medlem
Hur upplever ni att det går är att boka *A Awards med Eurobonus som ni hittar med tex. Awardfares numera? Med nämnda motor går det att hitta riktigt intrikata rutter som Sas egen *A sökmotor aldrig finner.
Awardfares och andra onlineverktyg är inga som helst sanningar. Bara sannolikheter för vad som eventuellt går att boka. Hur sajten funkar kan du läsa om på andra ställen här på BC. Med det sagt så stämmer det du ser ibland. Och ibland inte... Tyvärr läser man alltför ofta "Tallinn ser inte platserna" ungefär som att det är fel på Tallinn. I själva verket är det de som har rätt och United och Awardfares som har fel. Tyvärr...
 

Mr Basic

Medlem
Bokade award ARN-CPH-BOS via SAS.se och ringde sedan Tallinn för att lägga till hemresan EWR-ARN (då SAS.se inte klarar av Open jaw-award). I nuläget business på utresan och plus på hemresan.
Nu till min fråga, kan jag själv, via SAS.se, boka om från plus till business (samt ev ändra datum)? :rolleyes:
 

Fredde18

Medlem
Håller ni med om uträkningen nedan? Allt baseras på SAS longhaul, 4 pax varav en under 12 år. 2 st 2-4-1 tillgängligt.
Att hitta 4 business på samma flight är ju enligt uppgift skitsvårt så för att vara lite svenskt lagom tänker jag mig att boka business dit och plus hem för 2 och sen plus dit och business hem för övriga 2. Så får alla testa business och chansen att hamna på samma flight med poäng ökar. Det skulle inte kännas som att helt kasta poäng i sjön i alla fall. (Ni behöver inte kommentera att det är rätt eller fel, är bara ute efter uträkningen just nu)

Jag kommer fram till 157500p.

50000+40000 = 90 000p per vuxen, eller totalt för 2 med voucher.
Ungdomen åker för halva det, 45000p.
90000+45000 = 135000/2 = 67500p för de andra 2 med voucher.

Därav 67500+90000 = 157500p totales?
 

FilipJ

Medlem
Håller ni med om uträkningen nedan? Allt baseras på SAS longhaul, 4 pax varav en under 12 år. 2 st 2-4-1 tillgängligt.
Att hitta 4 business på samma flight är ju enligt uppgift skitsvårt så för att vara lite svenskt lagom tänker jag mig att boka business dit och plus hem för 2 och sen plus dit och business hem för övriga 2. Så får alla testa business och chansen att hamna på samma flight med poäng ökar. Det skulle inte kännas som att helt kasta poäng i sjön i alla fall. (Ni behöver inte kommentera att det är rätt eller fel, är bara ute efter uträkningen just nu)

Jag kommer fram till 157500p.

50000+40000 = 90 000p per vuxen, eller totalt för 2 med voucher.
Ungdomen åker för halva det, 45000p.
90000+45000 = 135000/2 = 67500p för de andra 2 med voucher.

Därav 67500+90000 = 157500p totales?
Om du har 2 st Amex 2-4-1, varför skulle inte det appliceras även på den fjärde passageraren?
 

JacobGBG

Medlem
Awardfares och andra onlineverktyg är inga som helst sanningar. Bara sannolikheter för vad som eventuellt går att boka. Hur sajten funkar kan du läsa om på andra ställen här på BC. Med det sagt så stämmer det du ser ibland. Och ibland inte... Tyvärr läser man alltför ofta "Tallinn ser inte platserna" ungefär som att det är fel på Tallinn. I själva verket är det de som har rätt och United och Awardfares som har fel. Tyvärr...


Jo det är precis detta jag syftar på så själva frågan är allmänt om vilken framgång medlemmarna här upplever att de har i att boka det som ej synns på sas site. Jag är data driven och försöker uppskatta en success rate på liten sample size för att prata klarspråk.
 
Toppen