Senaste nytt

Lufthansa Economy bättre än SAS Plus

Tveket

Medlem
Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.

För tre personer blir det totalt:
SAS Go 28712 kr, 18900 poäng
SAS Plus 39859 kr, 49500 poäng
LH Eco 21697 kr, 20706 poäng
LH P-Eco 36073 kr, 60993 poäng

Så de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.

Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densamma

Som Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.

Åkte LH PE två veckor sedan (dagflygning). Tyckte det var en mycket bra produkt. Stolen, benutrymmet och skärmen var riktigt bra. Stor skillnad mot Eco (för mig är komfort det viktigaste vid långflygningar) . För en dagflygning hade jag inte tvekat på valet mot Sas Go eller Sas Plus prismässigt för en sekund (med dina förutsättningar och priser), om det var det valet det står mellan.
 

Taggen

Medlem
Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.

För tre personer blir det totalt:
SAS Go 28712 kr, 18900 poäng
SAS Plus 39859 kr, 49500 poäng
LH Eco 21697 kr, 20706 poäng
LH P-Eco 36073 kr, 60993 poäng

Så de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.

Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densamma

Som Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.
Vart startar du? Om du startar i CPH så jämför du direktflyg mot byte på valfri tysk hubb. Direktflyg är oftast dyrare upplever jag så kanske inte helt rättvis jämförelse och sedan beror det hur många biljetter SAS resp. LH har sålt på sina flighter.
 

mha321

Medlem
Tillgång vs. efterfrågan. På den flighten är det varit högre efterfrågan på SAS Plus än Business och alltså är Plus lika dyrt. Troligen kommer nästa som vill åka premiumkabin välja business och då går priset på Business upp, vilket är logiskt.
Förutom alla de som har "ingen business" som travel policy. Och det är naturligtvis efterfrågan från den gruppen som drar upp priserna i plus.
 

Taggen

Medlem
Förutom alla de som har "ingen business" som travel policy. Och det är naturligtvis efterfrågan från den gruppen som drar upp priserna i plus.
Fast det vet vi inget om så att säga att det naturligtvis är så går inte i ett specifikt fall. Framförallt inte när exemplet i den tidigare posten gäller en flight som äger rum på en Lördag.
 

mha321

Medlem
Fast det vet vi inget om så att säga att det naturligtvis är så går inte i ett specifikt fall. Framförallt inte när exemplet i den tidigare posten gäller en flight som äger rum på en Lördag.
Det har naturligtvis (!) helt rätt i. Det är ett vanligt scenario men det är absolut inte självklart att det var det som var fallet denna gång.
 

Börnen

Medlem
Vart startar du? Om du startar i CPH så jämför du direktflyg mot byte på valfri tysk hubb. Direktflyg är oftast dyrare upplever jag så kanske inte helt rättvis jämförelse och sedan beror det hur många biljetter SAS resp. LH har sålt på sina flighter.

Startar i Norrland så det är lika många byten oavsett om jag åker via Danmark eller Tyskland.
 

LarsCph

Medlem
Tillgång vs. efterfrågan. På den flighten är det varit högre efterfrågan på SAS Plus än Business och alltså är Plus lika dyrt. Troligen kommer nästa som vill åka premiumkabin välja business och då går priset på Business upp, vilket är logiskt.

Du har sikkert ret - der er allerede solgt 3 stk billetter til den billige pris til mig på dén afgang for et par måneder siden hvor SAS Plus også var dyrere end business. Jeg forstår godt at det skyldes den billigere booking klasse på SAS Plus formentlig er udsolgt - men så sælger de da ikke mange SAS Plus billetter udover til de som har en ultra-rigid rejsepolitik.
 

Kimmen00

Medlem
Lufthansa PE slår ju SAS Plus numer på i princip alla punkter. Just 25% extra poäng som EBD är viktigt men med högre bokningsklass för LH PE blir det ofta samma poäng iaf. Plus-stolen är behållningen, resten devalverat till eco tyvärr.
 
Toppen