Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

Då har även trådstartarn själv fått kortet i lådan och börjat spenderingen. Noll jobbresor planerade än så länge för jan/feb så vi får väl se hur det går men lite skidåkande med familjen i julhelgen är en bra början. Ska kolla noga att liftkorten går att betala med amex bara... I värsta fall får jag väl åka på coop och hoarda mat som värsta preppern framåt sportlovet. ;-)
 

chaudi

Medlem
Frugan ansökte om kortet och fick av i början på veckan skicka in lite kompletterande uppgifter av känd anledning. Får man något besked att kortet är godkänd eller kommer det plötsligt dimpa ner i brevlådan om någon vecka?

Rings kundtjänst eller vänta ett några veckor på att kortet dimper ner.
Mitt tips är att ringa och kolla efter ca 1 vecka för någon gång sa amex att de inte fått brevet så fick skicka in det igen.
 

Delayed

Medlem
Dina vänner på businesclass.se :)
Fast vet vi det? Mitt förslag är att när man väl fått kortet och börjat använda det kontakta kundtjänsten och fråga när "de tre månaderna" löper ut. Noterar man namn på den man pratar med och tidpunkt så borde man vara trygg.

Eller också bokar man bara en first första dagen så är man i hamn! :D
 

J S

Medlem
Om man bara får kortet relativt snabbt bör man ju sikta på att få klart spenden till sitt ansökningsdatum ändå för att ha lite marginal. Nu tror jag inte det blir något problem för mig då jag har en hel del stora engångskostnader och lite flygbiljetter att köpa närmsta tiden men ändå irriterande att inte veta.
 

molntankar

Medlem
...det känns ändå lite surt när man ser över sin spend och man bara får 10p / 100 SEK (när man annars är van vid det dubbla) ... Jag vill ha de där kampanjpoängen snarast så att man kan återgå till bättre kort :D
 

Hubert

Medlem
Vet vi om de 30k poängen delas ut i samband med första autosweepen eller när spenden är uppnådd?

Jag började spendera på kortet den 12/12 och har iaf inte fått upp dem på eurobonussaldot för kortet.
 
Toppen